Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Angelica Delltoft - 16 januari 2012 19:04

Det blev matkoma efter kycklinggrytan, men vi lyckades ta oss ut efter många om och men och köra ut en höbal åt hästarna.. Mina står dock kvar inne, Nemo har nu ett tag på sig att ha höbalen för sig själv en stund. :)


Så nu är det bara att vänta på att hovis ska komma :) Hoppas på att det inte blir allt för sent, för hade gärna velat rida en sväng. och vill inte rida innan han varit här , N är en stor klumpig häst som inte riktigt vet var han har sina ben, eller så har han lekt i hagen och råkat trampa på sig själv, så skon sitter halvlös och jag får inte av den! :/ Den sitter som fan. Helt sjukt! Brukar inte vara något problem att få lös en sko, men icket denna gång då ska det jävlas. AJA Det kom lägligt allafall eftersom det lix är dags att sko om dom.  


Trodde även att under dagen att jag skulle få smset om att mina naglar har kommit men icke. 

Får hoppas att dom kommer i morgon eller onsdag. 

Det blir sista gången nu den 25 som jag går till Marias nagelvård och fixar naglarna. 

Har som sagt beställt ett eget nagelkit. Så att jag kan göra likadana naglar här hemma. 

Kostade 1000 kr gelkitet som jag köpte + crackle nagelack och lösögonfransar rosa/svart , kan vara kul att pröva. :) Och allt har jag köpt på Nagelgiganten.se :) (bilderna är även därifrån)

     



//A

Av Angelica Delltoft - 16 januari 2012 16:05


 

Sov ut riktigt ordentligt i morse, kan lova att det behövdes :) 

Och det var riktigt skönt, låg ändå kvar i sängen en stund och började se en film , men var inte direkt någon höjdare så tog på mig ordentligt med kläder (trodde att det var svin kallt ute) Och gick ut med hundarna. Svettades som fan vill jag lova, kom in och kollar på termometern - 3 . 

Av med de varmaste kläderna och ut igen denna gång till stallet. Mockade bort under tiden hundarna sprang av sig . In med Eddie och Takida och Diesel fick följa med ut till stallet igen. Tog in Ina och Nonchalant, borstade och donade på. Gjorde även en inbakad fläta, men tror du inte att så fort jag är klar så skakar han på huvudet så att gummibandet flyger och hela flätan förstörd! haha.. 

Myste på en stund i stallgången och körde även lite massage och target träning. Som gick kanon! 


Ina skakade dock inte huvudet , så hennes fläta är fortfarande fin! :)


Så nu står båda två inne och mumsar på höet tills Hovslagaren kommer senare i eftermiddag..

Och efter det blir det en ridtur med N. :) 



Har nyss sett första avsnittet av ponnyakuten, bra råd och tips endast därför jag ser det. 
:) Men tycker det är ganska lika problem som dom tidigare säsongerna :/ Lite tråkigt!

Inte för att jag har problem med mina egna hästar , men OM det skulle uppstå ett problem har man lite att ta av ..


Så nu återstår bara idag att tvätta upp sängkläderna och börja med maten. 

Kycklinggryta och ris + sallad , Inte helt fel! :D


//A


Ovido - Quiz & Flashcards