Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Angelica Delltoft - 30 april 2011 20:27

Tar en öl med dom bästa. Erkki Thea Älsk Frida Albin och Grögge. fler senare? 

Nästan nyss käkat middag, blev grillat och potatissallad. Fy vad gott det var!

Sen hjälpte Erkki mig med att ta in hästarna och ge dom hö medans dom andra gäste i soffan ;P Tog in dom för att det började bli lite smällare runt om. 


får uppdatera i morgon med bilder osv. 


//A

<3

Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 21:11

löser sig allt?

Man kan hoppas? 

Men vad vill jag?

Vill jag släppa allt och börja om?

Släppa in dig i mitt liv?

Saknaden är stor !

Väljer du åt mig?


//A

Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 20:11

Sitter just nu och bara tar det lugnt efter en jobbar dag på gården. 

Svalkar mig med en öl och Frida är på väg att göra mig en drink..


Blir en lugn kväll ikväll, ska sätta på lite musik och bara snacka ev se en film senare. Hoppas på en lite tidigare kväll ikväll så man är pigg och kry tills i morgon då det blir en del folk här som ska fira valborg. :D


Pratade även med en gammal vän idag, kanske kom fram till något eller inte? det åter står att se, oavsett vad som händer och sker så är det mitt beslut och ingen annans, och jag hoppas allt löser sig för dig och ditt djur.



Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 15:04

Som rubriken lyder så har jag även gjort en andra räddning idag, denna gång var det en liten fågel.

Var i stallet och fixade , hade hög musik och städade på men hörde nått konstigt i bakgrunden , trodde först att det kanske var katterna som busade i höet. Men icket! En fågel hade flugit in och hade panik och tog sig inte ut och hade bara ena fönstret öppet sen flög stackarn in i den andra som var stängt. :/ Föll ner på golvet! Jag fort hämtade en gammal filt och tog upp honom/henne med. Trodde den var sten död men då jag kom ut så flög han helt plötsligt iväg ! Underbart! :D Han fick säkert bara en chock. 

Hoppas det inte blir några värre räddningar idag! Kan gott nöja mig med dom två som redan hänt! 


Har allafall nästan nyss kommit in, har hunnit med att duscha.

Har som sagt tillbringat hela dagen i stallet och även lite ute. 

Började med att ta mig en kopp kaffe i solen och började sen med att smörja in all utrustning. Så nu är det mjukt och fint! :)


     

   


Sen vidare in till stallet och började städa där. 

Såg ut som en bombnedslag där inne, fattar inte hur det kan ha blivit så stökigt. haha! 


Före

 

Efter

   



 


Före 

     






Efter


     


Sen fyllde jag på med nytt spån i boxarna. 

Lite drygt att springa upp och ner och fylla ikea påsar med spån, i vanliga fall står någon av oss där uppe och skottar ner i en stor påse genom ett stort rör. 

Detta är ett måste då man ska upp till spånrummet!(bjuder på min snygga blick! ;P)

 


Nu ska jag göra något helt annat än att fixa och dona och springa runt, ska sätta mig ner och fixa mina naglar i lugn och ro! :) 


//A











Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 08:59

Fick en liten sovmorgon , klev upp för kanske 1 timme sen. 

Gick ut med hundarna och då hör jag hur en katt sitter och skriker någonstans. 

Men hittar inte vars det kommer ifrån! Hör sen hur Takida skäller och springer dit och då står hon och hoppar och studsar mot ett träd och en bra bit upp i trädet sitter busfröt Neela! Började allafall locka på henne och hon vänder in mot stammen på trädet men det är fortfarande så högt att hon inte kan klättra ner eller att jag ska ta en stege. Sen tvär vänder hon och hasar sig ut på en tunn gren! Tänkte vad fan ska katten göra! Hoppa! Ställer mig allafall under henne och sen snubblar hon till (klumpig katt) och hänger bara med frambenen fast i grenen sen släpper hon och jag panik försöker flytta på mig så att jag ska kunna ta emot henne rätt. Och vips så fångade jag henne, hon slapp en hårt duns ner på marken utan landade tryggt och skönt i min famn! :)


 


Nu ska jag ge alla djuren mat och sen ska jag ut i stallet och städa och dona på!


//A

Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 08:52

Satt och kollade lite i Vännäs Guiden och hittade en liten annons , att dom har öppnat en hästbutik i Vindeln . Måste fara och kolla in den någon dag, var tvärt in på hemsidan deras. www.stallvran.se :)


//A

Av Angelica Delltoft - 28 april 2011 22:35

Nyligen kommit in från stallet, red N direkt jag kom hem under tiden så fixade Björn lite på gården. Efter ridningen blev det en lång stund inne i stallet. Sköljde benen på båda hästarna + borstade igenom dom ordenligt. Gud så fina dom börjar bli nu när nästan all vinterpäls har försvunnit. :) Tvättade man och svans osv. 

Mysigt var det! Sen blev det utsläpp och in till björn och för att göra han sällskap en stund innan han hoppar isäng! :P

Imorgon ska N få vila och då blir det Ina som ska få sig ett pass. :) Och lördag blir en skogsdag med hästarna. :D 


Nu ska jag duscha och sen bara sätta mig ner en stund och varva ner med älsk innan det blir sängen.  

Upp tidigt i morgon och städa stallet och smörja all utrustning. 


Hej så länge!


//A

Ovido - Quiz & Flashcards