Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg under april 2011

Av Angelica Delltoft - 13 april 2011 15:15

Satt och kollade igen bilder som fanns på mamma och pappas dator. 

Hittade en del :)


Så lägger upp några här! ( förra årets bilder)

Sundsvall

 (Mamma , syster , jag och Björn)  

Fjällen       Angsjön     Hittade ett kort på Diesel när han var liten så lägger upp det också!  











Av Angelica Delltoft - 13 april 2011 13:44





Den klart bästa heminredningsbutiken på nätet!!

Finns så sjukt mycket jag skulle vilja ha från den här sidan ! 

Ska först kolla hur mycket det blir att handla på Ullared (ca 1 vecka kvar tills vi åker! :D ) Så får vi se om jag beställer lite från denna underbara sida!



Kolla in den! 


http://www.trend4you.se/

Av Angelica Delltoft - 13 april 2011 12:23

Fårstår mig inte på en del människor!

Skiver inte ut något namn alls för jag känner inte personen/perrsonerna det gäller men djuret det handlar om står/stått mig nära. 

Många gånger tänker jag på detta djur ,  för att det var verkligen underbart men behövde lite vägledning!  

Hur många gånger har detta djur fått flytta under de senaste månaderna? 

Alldrig finna sig till ro och känna sig älskad och hemmastadd!?


Fick lära mig att för detta djur kan det ta månader att finna sig till ro ordentligt på ett nytt ställe, har haft erfarenhet av det också! 


Detta är inget hatinlägg men önskar detta djur ett mycket bättre liv än att få åka från person till person. Hade jag haft plats tid och pengar hade jag inte tvekat att köpa det djuret.



Kommer inte dra upp det som hänt mellan oss och andra personer för att jag har lagt det bakom mig och hoppas på en bättre framtid med alla som finns i min närhet just nu och som jag älskar! Men menar inte heller att det är deras fel att detta djur måste flytta hit och dit. 


Men visst kan man kanske säga att det som har blivit , det är absolut inget jag önskade i från början! Visst finns det saknad men kan inte tänka på det pga att jag vet att jag aldrig kommer att förlåta eller acceptera sådant beteende igen! 


//A


Av Angelica Delltoft - 13 april 2011 11:29

Nästan nyss vaknat, sov så otroligt dåligt på jobbet  i natt :/

Så jag kände att jag behövde lite sömn.

Har enbart rastat alla hundarna och gett dom mat, Hade tänkt fara och cykla med Takida en sväng men halsbandet som finns här vill jag inte använda och vi har inte någon sele här hos mamma och pappa. Det får helt enkelt bli en annan dag!


Resten av dagen blir lugnt framför tvn, är lite tråkigt att ingen är hemma här idag :/

Får se om jag får ett glatt besked senare av älsk om vi har sålt våran 850.

Älsk körde in den till jobbet i morse, var någon som skulle komma och kolla på den! 

Pappa är snäll och kör hem oss efter han slutat om det blir så att den blir såld :)


Ikväll blir en myskväll med älsk, men först ska N ridas :D

Sönt med lite bättre väder idag! Får se hur blött det är nere på planen, om det är för blött blir det bara en liten stund där och sen en tur ut i skogen . :)



//A

Av Angelica Delltoft - 11 april 2011 08:37

hästarna är ute och hundarna har fått mat alla katter har fått mat och jag och Frida har fått oss vårat morgon kaffe! :)

Blir sen att sätta sig ute på altanen då solen har kommit sig dit.




//A

Av Angelica Delltoft - 10 april 2011 19:57

Sitter just nu och ser på mästarnas mästare, Sen får vi se vad det blir efter det.


Idag har jag/vi hunnit med mycket, klev upp vid 7 tiden och plockade bort lite ifrån igår. Sen klev Frida upp och då käkade vi frukost. Rastade alla hundarna och gav dom mat. Sen vaknade Björn och Timmy.

Drack oss en kopp kaffe innan vi började att städa bilen. Dammsög och dammtorkade, hittade en hel del gamm godis som låg lite överallt :P

Köpte oss en bil igår av några kompisar, ruskigt skönt att ha en kombi igen! Det blev en v70. ädre karossen. Slippa ha hundarna i baksätet! 

När vi var klar med det så traskade Björn och Timmy iväg till Statoil och vi tog in hästarna och red först Ina , frida red henne också en sväng. 

Sen blev det att rida Nonne en stund, han kändes lite stel och så i början men sen så släppte det! Och då kändes han riktigt bra. Och gallorna gick ner efter att jag ridit honom! 

Imorgon så får Ina vila och ska köra ett longeringspass med Nonne , inte så länge utan bara för att se att han fortfarande ser bra ut osv. Skönt att kunna börja vara nere på åkern igen! Nu är det inte så djup snö där. :) 

Synd att jag inte filmade när jag släppte ut dom i hagen igen, Nonne fick nå frispel och skuttade runt och rullade sig och satt på höbalen och sparkade på den och höll på, sen följde även Ina med på den svängen! Såg bara så jävla kul ut!



När timmy och Björn kom hem så blev det bara lugnt innan Timmy åkte hem.

Då blev det lite småplock på gården, sen kom vi på att vi skulle åka in till stan och tona rutorna på bilen och det gick ju inte riktigt som vi hade tänkt oss, så det blir nog att framöver lämna in den för det eller fixa någon som är duktigare på det än vi. :P

Vi får helt enkelt stå ut ett tag till. Sen är det lite små fixa som också ska fixas på den men inga större saker så det är skönt :)


Innan vi for hem blev det att käka på frasses och hämta Fridas kisse. 

Blev mockning direkt vi kom hem och tog sen in hästarna ( lite tidigt) Men är så dåligt väder ute, regn och blåst. Spolade benen på båda då dom var riktigt leriga sen fick dom fleece på sig. ska ut senare och ta av dom det och ge dom hö för kvällen.


Nu ska ja sätta mig med dom andra två och se klart mästarnas mästare. :D



//A 


Av Angelica Delltoft - 9 april 2011 11:53


 

Skönt att vara hemma, ledig nu tills på tisdag! :)

Blir snart att dricka den tre kaffe koppen för idag. Man kanske rent skulle gå ut och sätta sig i solen på altanen (där det är lä) Blåser rätt mycket idag :/ Men brukar bli lugnare på eftermiddan eller kvällen och det hoppas jag för då blir det att rida Ina och även Nonne för att känna hur han känns. :)

Båda två blev helt vild och galen då jag kom hem , stod längst bort i hagen då vi kom med bilen, reste upp huvudena från höet och då jag hoppade ut ur bilen och ropade på dom så blev det full galopp ner till grinden :D 


Får se vad som händer och sker under dagen, blir nog en lugn dag. Men lite pyssel här hemma, sen senare kommer Frida hit. Blir ev att ta någon öl och bara sitta och tom surra var ett bra tag sen! Så det ska bli trevligt! :)


Får uppdatera senare! Ska dricka mitt kaffe och ta mitt arsle ut på altanen! 


//A

Av Angelica Delltoft - 8 april 2011 14:12

Jobb och åter jobb idag. Usch vad jag var trött i morse! Länge sen jag var så trött men älskling var snäll och fixade med hästarna i morse. Så jag fick klä på mig och allt i lugn och ro. Igår så for jag förbi marris efter mötet tog med mig lilla eddie men han var inte riktigt på bus humör utan låg innanför min tröja hela tiden istället för att busa med bubben och simon. Sen tog jag och eddie en lite promma från marris hem till mamma och pappa trodde eddie skulle sätta sig ner och stor skrika(hans sätt att visa att han inte orkar gå mer och han hatar att gå i koppel) men istället så traskade han på men gnällde dock lite nu och då. Haha drack kaffe med mamma och inväntade älsk. Åt middag i rätt tid sen fick jag kraftig huvudvärk och frös så jag gick och la mig en stund sen kom älsk och väckte mig. Hade annars inte kunna sova på natten. Under tiden jag sovit så hade han hunni bära ner all pellets mockat och rastat hundarna och gett dom mat. =). Sen blev det lite tv. For sen iväg och kikade runt lite och köpte oss en glass. Vid 21 kom hovslagaren och det gick bara bra vi skrattade lite åt att ina har så småa bakhovar haha och det har hon verkligen. Gulligt är det allafall, han for vid 22.15 då blev det att kolla på hockey det som var kvar sen direkt efter det blev det sängen. imorgon bitti har jag planerat in en skogstur med ina får se om nonne känns bra blir det även en kortare sväng med honom. //A (skrivet från mobil)

Ovido - Quiz & Flashcards