Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Bergsåker, Taffy och Lastträning.

Av Angelica Delltoft - 26 februari 2012 18:50

Vaknade vid halv åtta tiden i fredags, kollade ut genom fönstret och ser att London står inte i hagen!!

Vart är han!? Fick panik , slängde på mig kläderna och ut.. 

Kollar ner mot hagen och han finns inte ! Kollar sen upp mot lösdriften , jo då har han rymt från hagen och gått upp till mina hästar och stod och solade och hade det gott! Puuuh vilken lättnad. Lockade på honom och gav honom lite godis, fick in honom utan någon grimma eller dyligt. 

Träffade även grannen då jag var på väg och skulle kolla hur fasen han tagit sig ut! 

Han hade sett honom lös och kört hem och hämtat havre för att försöka få in honom. 

Kollade igenom honom efter sår eller svullnad men icket han hade inte en skråma! Tur det. 

Lindade ändå benen och la på honom ett fleecetäcke och ställde in honom i boxen. 

Så fick han stå inne resten av Fredagen :) 

 


Sen vid 13 tiden åkte vi iväg mot sundsvall för ännu en hel dag/kväll på bergsåker  , denna gång med Jacob ,Linda och Frida. :)

Frida och Jacob släppte av mig och Linda så fixade vi och donade på ett tag under tiden åkte dom i väg till Ikea och glodde. 

Dom kom tillbaka en stund innan Y skulle ut i lopp, denna gång tog hon sista peng. 

Och jag hade en riktigt trevlig kväll.. 

Var tillbaka i Vännäs vid halv tre tiden på lördag morgon , lastade av i brattby sen var det bara hem och sova.


       


I Lördags vaknade jag ganska tidigt , gick ut och släppte ut London med Ina och tog sen in N som skulle stå inne medans vi for.. För att senare vara sällskap i stallet till T. :) 

Gjorde ordning finkan med spån och hö. Sen var det bara att invänta Linda och jacob. 

Kom oss iväg vid 17 tiden ... 

Stannade till i Åsele och tankade och köpte oss en pizza. Det var den bästa pizzan jag har ätit måste jag säga! Sen var det bara att köra vidare mot vilhelmina ... Var framme strax innan kl 21. Hälsade på hästarna som sprang runt på gården ( hon hade hela gården som hage ) sen blev det ju så att vi körde fast på hennes gård så hon fick ringa sin bror som kom med traktorn och drog loss oss :P 

Packade bilen då vi fått upp den och sen var det bara att lasta. 

T var lite tjurig men det gick tillslut. Stod stilla mesta delen av resan hem. 

Lastade ut då vi kom hem och sen in i boxen, N blev very very happy! 

Sen blev det inte så mycket mer gjort, in och varva ner sen blev det dusch och sängen. 



Vaknade kl 10 i morse och gick ut och lindade benen på N sen blev det lite lastträning med klicken och det gick kanon bra , dock så gick vi inte ända in. Han skötte sig riktigt bra och stressade inte upp sig . När det var klart så släppte jag ut T och N i lösdriften, blev race vill jag lova . Dom hoppade och studsade och gnäggade och ja vad gjorde dom inte! Ett väldigt kärt återseende! :D 

Det värmde ! 



Städade finkan och städade och mockade bort i stallet sen har dagen varit lugn . 

Jacob och Linda kom mitt på dagen även Björns föräldrar var här en sväng ..

Sen åkte Jacob och Björn iväg och lämnade igen finkan i Obbola och under tiden så red Linda London med den nya sadeln. :) 

Fixade också ut Inas knoppar och kan lova att hon fick affro frilla :) 



Nu blir det en film med sällskapet :)  Björn Frida Jacob och Linda 


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards