Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Angelica Delltoft - 12 februari 2012 09:25

En liten sammanfattning av veckan och helgen :


(onsdag) Älskling fyllde 29 år :D

fick jag sällskap hem efter att jag slutat på jobbet, Jacob och Frida följde med hem. Jacob var dock tvungen att åka hem efter en stund för att kolla till Baloo..

Fixade ihop dom två tårtorna direkt vi komme in,

Fixade sen Fridas Naglar och bara satt och surrade. Fick sen främmande , Jacob och Baloo kom förbi en sväng. Stor hund men verkar vara en trevlig sådan! :) Fruktansvärt söt allafall 

Det är hunden som dom kommer ta över från en kille . 


Linda och Baloo :) 

 


På kvällen kom Björns föräldrar , Hans syster med barn och sambo , Linda , Jacob och frida..

Bjöds på tårta och mycket kaffe :) 

Riktigt trevligt. 


Torsdags var jag bara hemma, slöade framför tvn både under dagen och kvällen. 


Jobbade i fredags, björn hämtade upp mig när jag slutade 7 på lördags morgonen åkte förbi mina föräldrar och tog oss en kopp kaffe och hämtade några filmer. 

Åkte hem och plockade bort lite här hemma , blev sen en rid tur och markövningar med Nonchalant medans Björn fixade och donade på med Traktorn. :)

Gick bra med övningarna från marken , backa , stilla , inkallning, flytta bak, flytta fram osv. Tränade också på att han ska acceptera en massa ojud utan att bli rädd, ibland kan han faktiskt vara lite skvätten av sig. Men det gick riktigt bra, han hoppade till lite då jag slog på dom blåa tunnorna men flydde inte utan kröp bara närmare mig så det är bra! 

Ridningen gick sådär, han har varit rädd för något på kortsidan av ridplanen men har aldrig förstått vad han reagerar på, men idag fick jag se vad det var!

HAN skymtar grannarna på deras gård, som går fram och tillbaka på gården eller gör nått ute , fick mig ett rejält skratt. Lite löjligt! Så fick bort hans rädsla från det då jag red , stod länge länge och kollade medans dom dolade på ute på gården bara för att han skulle förstå vad det var. 

Red inte så länge ca 20 min, enbart för att inte trötta ut honom  i huvudet allt för mycket, med tanke på att jag kört en hel del mark innan ca 30 min..


Myste på en stund med honom i stallet , passade även på att mysa med Ina en sväng..

Sen blev det utsläpp ..

Var ute och busade med hundarna en stund. ca 1 timme, sen blev det att gå in och duscha . 

Vid 16 Tiden kom Linda hit med London som ska stå här under en period , pysslas om och bara hare gött. Han har blivit sparkad på ena hasen som behöver tas hand om. Så han fick komma till Angelicas SPA AB ;P

La oss sen i sängen och såg på hockey Sverige - Ryssland, som Sverige vann..

Sen kom Linda och Jacon tillbaka  jag och linda hjälptes åt och rengöra såren och lät han stå inne en stund, såg sen filmen War Horse, som var sådär , lite små seg men gansa gripande sen släppte vi ut honom igen.  


Och idag har v i inte hunnit med annat än att äta frukost och rastat hundarna, så nu ska jag ta min kaffe kopp och gå ut i solen  och även passa på att ta tempen på London. 




Och nu till det senaste inlägget så kommer en underbar häst tillbaka till oss... Var drygt 1 år sen sist!

Taffy is back!:) Ska bli riktigt roligt att ha honom här igen! Jag och Linda har köpt honom tillsammans, ska även TESTA honom en sväng på travet, trodde aldrig att jag skulle börja med det ..jag har alltid varit rätt mycket emot det. Men nu har jag Linda vid min sida och vi ska träna och tävla på våra egna villkor..  Hämtar hem honom snart! :)

 


Skönt att i sommar blir det fem hästar på bete här och det är enbart mina och lindas hästar. Så det blir inge spring med någon som man inte känner! 

Och hoppas på att linda kan lära mig köra så jag då kan köra våran häst ;P



Nu ska ja ut i solen!


//A


Ovido - Quiz & Flashcards