Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg under maj 2011

Av Angelica Delltoft - 28 maj 2011 23:48

Snart blir det sängen!

Har byggt sen 12 i dag, nu är det bara plåten på sidorna som ska upp!

Ska beställa den på måndag!

Längtar tills det är klart!


Kommer bilder senare! 


//A

Av Angelica Delltoft - 27 maj 2011 10:23


Igår fick vi upp alla tre stolparna + balken! 

Så nu känns det verkligen som att det börjar hända saker! 

Riktigt kul är det! Och veta sen att vi gjort det mest själv! :)

Höll på till strax efter 22.30 Hann även med ett kort ridpass med N ! Gick bara fint! 

Och vi 23 bestämde vi oss för att fara in och köpa oss varsin macka från Nattöppet! Uscha vad gott det var! Och hemma igen strax efter 00.00 Åt sen blev det sängen direkt! 

Lite svårt var det att somna då Malou hela tiden skulle ligga på mitt huvud! Varför lyckas jag alltid få katter som vill ligga så nära så nära så man knappt kan andas! :P

Sen har hon ett eget knep för att få en att klia henne! 

Stryker sig snällt och fint och jag klappar och slutar jag så stryker hon sig och sen naffsar hon på ens hand tills man fortsätter och kliar! ALLA mina katter har haft något knep för att på bli kliad! Ganska roligt !


Aja nog om det! 

Här kommer lite bilder från början av vårat bygge! (Vindskydd/ligghall)


   

   

    Fortsätter med bygget under lördagen! Och hoppas på att bli klar med allt till veckan! :D


Sen hade vi ju naturligtvis 2 stycken otroligt nyfikna varelser som stod länge länge och stirrade när vi byggde! 


     


Nu ska jag fixa lite frukost och sen blir det film för min del i detta  tråkiga trista vädret! 


//A


.

Av Angelica Delltoft - 25 maj 2011 11:50

Av Angelica Delltoft - 25 maj 2011 11:17

Saknar mina två små älskade lurvbollar så otroligt mycket! 

Går inte att besrkiva med ord! 

Och jag hoppas att vi hittar dig som körde över vår Stella och bara stack! Hoppas du vet att det är smitning! Du ska inte sitta bakom en ratt! 




<3


 

 

 


Många säger att det är ju bara en katt! Men då ska jag tala om för er att det är så jävla mycket mer! Mina två var inte bara katter, utan familjemedlemmar som jamade när man kom hem, prata med en hela tiden, sov i sängen (helst under täcket) dom var unika! Kom så fort man ropade på dom, lekte med hundarna precis som dom trodde att dom själv var en hund! Stack inte från gården, ville helst vara inne på vintern och bara bli tjocka och feta sovandes på soffan , värma sig framför kaminen! Sommaren ville dom vara ute och jaga möss,råttor, fåglar och även ligga och vila/sova i höet! Men kom alltid till en då man var ute och ville ha en gosstund för att sen fortsätta jaga! 

Neela ville alltid ligga helst på huvudet mitt när hon skulle gosa och även pussas väldigt väldigt mycket! Gick knappt att sitta ner i soffan så var hon där och skulle gosa och det är inte alltid lätt att se tv då man har en katt som ska ligga på ens huvud ! :)  Stella var också en som alltid skulle var i ansiktet hon hade en teknik som fick en att bli uppmärksam på henne , hon puttade som med sitt huvud mot mitt så att jag var tvungen att börja klappa henne eller klia henne för att hon skulle sluta! Även hon tyckte mycket om att sova/mysa uppe vid halsen och huvudet! 

Dom höll nästan alltid ihop och råkade det vara så att någon av dom var ute och den andre inne så satte sig dom på varsin sida av dörren och jamade tills någon av oss såg dom och släppte antingen ut den ena eller in med den andre. 

Dom låg oftast och sov på varandra (då inte vi fanns där som deras kudde ;P)

Tvättade varandra och tvättade även små hundarna! 

Dom var aldrig på dåligt humör, aldrig hört någon av dom fräsa! 


Kommer alltid komma ihåg dom som älskade familjemedlemmar som gjorde allt dom kunde för att visa sin kärlek! 

Unika katter och unika personligheter! <3 


//A

Av Angelica Delltoft - 25 maj 2011 10:53

Så jävla trist att det ska blåsa ! Går knappt att vara ute! 

Hade tänkt rida Under dagen men får vänta med det tills ikväll då blåsten lugnat ner sig, Var så lugnt och tysta och ej blåsigt igår kväll då jag släppte ut hundarna sista gångern. Perfekt att rida vid den tiden! (23.00) 

Blir kanske lite tidigare än så ikväll , ska upp och jobba i morgon! 

Men nu är det klart med betet allafall, det blir två stycken som kommer ha sina hästar här under betesperioden! Det kommer bli kanon, får Ina Och Nonne lite sällskap! Den 10 juni släpper vi dom på bete! Sommarhagen är fixad och nu är det bara att invänta datumet! :) Och det ska bli riktigt trevligt att få lite sällskap i stallet också och någon att rida ut med! 

Har för någon vecka sen börja vänja dom vid gräs någon timme om dagen, Har nu övergått till ca 3 timmar och dagen och innan det blir bete hoppas jag hinna med att dom har stått och käkat minst 8 timmar! Vill inte stressa på det då N tydligen haft fång 1 gång(förra året). Det Upptäckte hovslagaren första gången han skodde honom. Så jag är lite snudd på att han fick det hos sin förra ägare och att hon inte märkt det helt enkelt..


Idag får jag sitta inne och bara ta det lugnt och hoppas på att blåsten lugnar ner sig tills senare ikväll. Och just nu ser det även ut som att det ska börja regna! :/

Tråkigt ! 


//A













Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 17:56

Blev att bada hundarna och katten Milou idag efter att ha städat bort och släppt ut hästarna igen. 


                     


Nu blir det att gå ut och hjälpa Älsklingen med att bära in balken och sen blir det att gräva för en plint till! 


//A

.

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 14:46

ÄR dom inte dom sötaste!


Malou och Eddie !


   

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 11:46


Två hästar som verkligen vill in, behövde bara öppna grinden så blev det fart!

Bjuder på mitt fina Mhh! Tvärblåste till och regn rakt i ansiktet! 


//A

Ovido - Quiz & Flashcards