Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg under maj 2011

Av Angelica Delltoft - 9 maj 2011 19:59

Tog in hästarna vid 2 tiden och började med att borsta av all lera och skit på N. 

Sen började jag att klippa N och toppade lite på svansen. Han blev riktigt fin!

   

Blev ingen ridning idag, utan istället så ville jag fokusera lite på att N ska acceptera pallen som jag använder då jag sitter upp. Han är inte riktigt kompis med den ! 

Han fick lukta och sen började jag med träningen. Gå mot honom med stolen mot sidan på honom tills han står stilla, beröm och klapp och sedan ställa ner pallen gå en sväng och sedan göra om samma procedur igen. Tillslut så stod han stilla och började acceptera att okej pallen är där och den kommer följa efter mig vart jag än går lika bra att ge upp. :) Tycker det gick så himla fort och bra så jag tog träningen till nästa nivå. Att stryka pallen mot honom försiktigt, både på sidan och benen och rumpan. Han hoppade till några gånger men stod sedan stilla och jag fick stryka pallen efter kroppen på honom. Gjorde samma sak på hans andra sida. Och det gick lika bra med den sidan! Så jag är absolut nöjd med träningen idag! Sen blev det en snabb longering. 

           Sen blev det samma sväng med Ina (inte träningen av pallen för den accepterar hon) Utan det blev lite träning över bommar och sen red jag henne en sväng. 

Även hon blev fin i sin nya frisyr! 

   

På med lite flugmedel och sen ut i hagen igen! 

Sen kom älskling hem! 

Åt god middag potatis brunsås och leverbiff! 

Sen satte vi oss ute och drack kaffe och kollade på då två herrar plockade skräp efter vägen, frågade oss om vi saknade en katt. JA! 

Då tittade dom på varandra och vände sig sen till oss och beklagade sorgen! 

Pekade mot vännässkylten och jag fort upp FORT och efter diket där ligger min älskade Neela död! ÖVERKÖRD! PLATT ! lyfter upp henne och bär henne till gården där jag bryter ihop totalt. Satt bara och klappade på min älskade Neela. Björn försökte få kontakt med mig men det gick inte! När jag väl kom "tillbaka" till verkligenheten så sa björn att jag skulle sluta klappen henne för jag kan bli sjuk! INTE FAN BRYR JAG MIG OM DET JUST NU! Björn gjorde iordning ett kors och sen var det bara at börja gräva! Så nu ligger min älskade Neela begravd! Plockade en massa blommor och la på graven. 


Fattar det fortfarande inte! Neela var en katt som aldrig var på vägen! Varför?! Och jag som har gått och kollat efter vägen men INTE sett henne! 

Jag hoppas verkligen att hon slapp lida och att hon dog direkt! För hon var så pass tilltryckt att det såg nästan ut som att någon kastat henne i diket! Aldrig att hon skulle ha tagit sig så långt från vägen om hon blivit överkörd på det sättet! 

En nackdel med att bo nära vägen! 


Vila i frid min älskade Neela!

 


Nu ska jag försöka se hockeyn med älskling och försöka fokusera på något annat! 


//A

Av Angelica Delltoft - 9 maj 2011 10:11

Har haft fullt upp i helgen med bygget av gärdsgården. Så har inte hunnit med att sitta framför datorn några längre stunder och uppdaterat. Har inte ens hunnit med ridningen som var inplanerad! :/ Kändes lite sisådär att inte har ridit dom som planerat, men nu dök ju detta arbete upp och jag tror inte dom dött av att stå i två dygn! Tog allafall in dom i lördags och borstade av dom all lera och kollade ben osv. Sprutade även på lite flugmedel på dom! Nonne fick även på sig flugskyddet för ögonen då han lätt blir irriterad i ögonen av alla små flygande saker! :P


På morgonen i lördags kom Björns mamma och pappa förbi för att dricka kaffe innan dom skulle vidare upp till stugan i hemavan. :)

Efter det blev det bara att fara och handla lite mat och sen började vi med att bygga! När vi just var klar med första biten av gärdsgården så kom min mamma och pappa hit för att grilla. Det var trevligt! 


Vaknade tidigt på söndag , åt frukost och sen började vi med resten av gärdsgården!

Var klar med det strax innan Hockeyn började! 

Sverige vann men tycker inte att det var en rolig match att se! :/ Slumrade även till lite nu och då! :P Resten av kvällen blev lugnt framför en film som var riktigt bra! Var dock fransk och lite engelska men bra ändå! 

The Burma Conspiracy 

 



Innan jag gick i säng igår så hann jag med att sätta ut en annons om att det fanns plats för fler hästar på vårat sommarbete. Och i morse så ringde en tjej, hon var väldigt intresserad så jag skulle höra av mig då det börjar närma sig för betessäsongen! :D Blir kanon! 


Så här blev reslutat av helgens arbete! (har kvar lite, så som grinden och en bit på sidan)


             

Känner nu att jag är ganska mör i kroppen efter helgen! Har träningsverk överallt!

MEN Blir ev att göra klar sista biten ikväll. Grinden får bli en helt annan dag.

Vi har kommit överens om att göra klart allt innan helgen allafall. :D

Vi blev riktigt nöjda med vårat verk! 


Och  idag hade jag tänkt kratta det sista på gården, sola en sväng och rida Ina och Nonne innan björn kommer hem! Så det finns tid till att ev bygga klart på sidan. För sen är det ju hockey ! Sverige - Canada! Hoppas på en fartfylld och rolig match! 


Fler bilder från helgen.


         

//A

Av Angelica Delltoft - 5 maj 2011 21:52

Kom hem för en liten stund sedan efter att ha varit ute och övningskört. Gick så där! Måste verkligen komma igång med körkortet nu. För det är riktigt kul att köra!

Körningen går framåt men har inte riktigt kommit igång med att läsa. :/


Hittade också en lite skogsväg när vi körde mot Bjurholm som gick tillbaka till Vännäs och efter den vägen så släppte vi småhundarna och hittade en väldigt fin grillstuga och grillplats dit alla fick komma och grilla bara man städade efter sig. Så dit blir det att fara och grilla någon helg ! :D

  Fint va!?


Nu blir det bara tv resten av kväll, upp tidigt i morgon och jobba.


//A

Av Angelica Delltoft - 5 maj 2011 19:08

Tog in Nonne och Ina vid halv tre tiden, Tog av Ina täcket och borstade henne ordentligt. Sen blev det att spruta på lite flugmedel på henne, för nu syns det att dom börjar komma. 

Bortstade av Nonne och sen blev det på med sadel och diverse saker. 

Bytte tillbaka till det vanliga bettet men på det nya tränset. Det jag hade köpt gjorde mer skada än nytta. En häst som tycker om äpple ska absolut inte ha ett äpple bett. :P Var klar och började rida just efter halv fyra, och just när jag var klar med ridningen vid kvart i fem så kom Björn och syster hem! Bra tajming! 

Borstning och dolande i stallet innan utsläpp för N igen. Sprutade även på lite flugmedel på honom. 


Och till middag hade älskling ordnat våfflor med grädde och sylt! Gött!

Just när vi ätit klart så kom Mamma och Pappa på fika och dom hade med sig fikabröd. Var rätt mätt men en bulle slank lätt ner ;P Och dom har nyss åkt. Snart blir det att fara ut med bilen en sväng och övningsköra! :D


//A

Av Angelica Delltoft - 5 maj 2011 09:46

 


Nyligen varit ute och gett hästarna morgon höet, ska snart koka kaffe och sätta mig ner för att bara känna lugnet en stund. Både jag och Älsk har känt oss lite halv sjuka hela veckan! I morse så hade björn ont i halsen och även jag :/ 

Hoppas på att vi inte blir sjuka! Är det värsta som finns att ligga hemma sjuk. 

Passade på att ropa på Neela då jag var ute men ingen kisse kom :/ 

Var är hon! Kom hem Neela! 

Ska ut och leta med cyklen senare idag, och jag hoppas att jag inte hittar henne död. Men hon brukar inte vara vi vägen, aldrig sett henne där. Så jag tror att det kan jag kanske utesluta.  Min lilla tjej!



Senare idag så hade jag tänkt rida en sväng, blir hur som helst ridning innan Björn kommer hem. Så vi bara kan softa då han är hemma. Ev skulle syster följa med hit! :) 


Nu ska ja ta mig en kopp kaffe och luta mig tillbaka i soffan en stund ! 


//A




H.

Av Angelica Delltoft - 4 maj 2011 23:43

Härligt att Sverige Vann! Men är dock inte så himla imponerad än! 

Mycket slarv hit och dit, men som sagt Sverige brukar bli bättre och bättre ju längre tuneringen går! 


Blev en stund hemma i soffan med mys, Blev sen så sugen på att övningsköra lite så då drog vi iväg till H-fors och passade på att se hockeyn och fika där! 

Och har nyss kommit hem och nu skriker sängen på mig! 


//A

Av Angelica Delltoft - 4 maj 2011 18:35

Vet att det är en hel del inne och kikar på min blogg! Ni törs även kommentera här och inte bara Facebook! ;P


//A

Av Angelica Delltoft - 4 maj 2011 18:24

Sitter och väntar på att älsk ska duscha klart så vi kan mysa ner i soffan och käka lite tårta och invänta Sverige - Usa. 

Hoppas dom tar det! Dom har då inte lyckats imponera på mig än så länge ! Hoppas det kommer ! Annars lägger jag ner mitt tittande på VM. 


En tråkig sak är allafall att min underbara gosigaste sötaste pratgladaste lilla lurv boll Neela inte har kommit hem! Har nu varit borta hela 4 dygn! Tomt och tyst utan henne. Hoppas hon dyker upp snart, har ställt ut mat och vatten ifall hon skulle komma under natten och i höet sover hon alltid.  HON BRUKAR ALDRIG VARA BORTA MER ÄN NÅGRA TIMMAR ÅT GÅNGEN! därför jag tycker det är lite underligt! Är nästan så att jag vill ta på mig stövlar och traska ut i skogen /vägen och kolla om jag hittar henne! Min lilla älskade Neela! 


//A


Ovido - Quiz & Flashcards