Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Angelica Delltoft - 16 maj 2011 21:22

Jag och Björn har nyss satt oss ner efter en riktig arbetarkväll på gården, vi har plockat ner vinterhagen och flyttat ner den till grusplanen för att göra om den till en ridplan , nu är det bara stenmjöl som saknas men det skulle Björn kolla upp! 

I helgen får vi även besök som ska hjälpa oss med att borra hålen för stolparna! 

Så jag längtar tills det är klar och jag kan inviga den nya ridplanen! 


//A

Av Angelica Delltoft - 16 maj 2011 10:49

Vad jag blir lite smått deppad av detta väder! 

Det regnar och regnar och regnar!Fast en positiv sak är att det Ev skulle bli åska senare idag/ikväll, och det gillas! :D


Hundarna vill knappt vara ute, Diesel ligger på soffkanten och sover , Eddie har burrat in sig i filten tillsammans med Takida. Och jag sitter här själv i en tråkig lägenhet! Hade jag varit hemma nu hade jag haft mycket roligt att göra! Så som städa i ladgården/stallet, tagit in hästarna och borstat på! Smörjt resterande av sakerna som jag inte tog förra gången! 

Men jag får glatt vänta tills Björn slutar, han kommer föresten hit om en timme och ska käka lunch med mig! :D Här serveras idag Hamburgare och allt som hör till! 


Hoppas på att det kanske hinner vara ett uppehåll ikväll så att jag kan få ta ut N på lite träning, och tack för råden och tipsen Alex! Jag ska verkligen nöta nöta nöta tills jag själv kan ordentligt och tills N fattar! Då tror jag mycket kommer falla på plats och givetvis bli enklare. 

Har även mailat en kvinna som kommer hem till en och hjälper till med olika problem eller snarare lösningar och ger lite handledning om man vill och där jag är just nu så skulle det göra en enorm skillnad att få lite handledning/råd/tips både för mig och N! 

Så jag hoppas på att få ett svar snart! 


//A


Av Angelica Delltoft - 16 maj 2011 10:47

Ett tag framöver kommer min blogg vara lite tråkig i designen! 


Orkar inte fixa upp den ordentligt just nu, ska försöka få några fina bilder innan jag fixar upp den igen!


//A



Av Angelica Delltoft - 16 maj 2011 07:55

Nyss varit ut med hundarna i det underbara vädret! Eddie tyckte absolut inte att det var roligt ute i regnet! Han gick mest runt och skrek och gnällde, fick han inte ens till att kissa! Så det blir ut igen om en liten stund. Och nu ligger både Diesel och Eddie och ålar sig fram på mattan för att bli torra! ;P

Tur var det att mamma och pappa hade ett parapflax så jag slapp bli dyngblöt, mindre tur hade jag då jag skulle hem från jobbet i morse, just vid 7 tiden så började det vräka ner så jag kom till mamma och pappa dyngblöt!


 Får se vad jag hittar på under dagen, hade först tänkt ut och springa men kändes inte så jätte trevligt och roligt i det här vädret! :/ 


Sen måste jag bara säga att Finland var värd VM Guld! För som Sverige spelade igår så förtjänade dom det inte! 


//A

Ovido - Quiz & Flashcards