Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 17:56

Blev att bada hundarna och katten Milou idag efter att ha städat bort och släppt ut hästarna igen. 


                     


Nu blir det att gå ut och hjälpa Älsklingen med att bära in balken och sen blir det att gräva för en plint till! 


//A

.

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 14:46

ÄR dom inte dom sötaste!


Malou och Eddie !


   

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 11:46


Två hästar som verkligen vill in, behövde bara öppna grinden så blev det fart!

Bjuder på mitt fina Mhh! Tvärblåste till och regn rakt i ansiktet! 


//A

Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 10:31


Tiden i helgen har gått åt till att bygga och fixa på gården! Började i fredagskväll med att mäta ut ridplanen och borra några hål. 

Lördagen kom Magnus och Frida hit och hjälpte till! 

Gick fort och smidigt! :) 


Under uppbyggnad!

 

 

 










Färdigt!

 Vi blev super nöjd med den! Marken lutar lite , men det ska vi försöka fixa till senare, den duger gott och väl än så länge! 


Sen fortsatte vi lördagen med ännu mer jobb på gården!

Tog bort små hagarna på baksidan av ladgården och började fixa i ordning vinterhagen! Hade inte tillräckligt med rep för att göra klart den!


     

Sen på kvällen for vi in till stan och satte oss på båten en stund!

Tack för en trevligt kväll alla som var med! :D



Söndagen bestod också utav en hel del arbete på gården. For in och handlade rep till hagen på granngården och sen gjorde vi klart vinterhagen! :)

Kanon fint blev det , glömde att ta kort ! Får smyga in en bild på det vid ett senare tillfälle! 

Hämtade också två traktordäck som vi målade, som jag ska ha blommor i! Super fint! Och så fixade vi sommarhagen, bytte ut en del dåliga stolpar osv. Så nu är det nästan tipp topp på gården! Sen blev det lugnt framför tvn på kvällen!


Från helgen.

         



Igår så jobbade jag ett extra pass! Alltid bra med lite extra pengar till semestern som inte alls är långt borta nu och jag längtar så otroligt mycket! 

Slutade allafall sju på kvällen och då hämtade Björn upp mig, for hem och började mäta ut var vi ska bygga vindskyddet till hästarna! Grävde sen ner dom första två plintarna så nu är bygget igång! ;P Och jag vet att det kommer bli super bra och super fint! 


Och idag har jag inte gjort mycket! Ska ut snart i stallet och mocka bort för att ta in hästarna sen och borsta av dom all lera och skit och så dom får in och vila en stund från detta skit väder! 



//A




Av Angelica Delltoft - 24 maj 2011 09:39

R.I.P STELLA!


orkar tyvärr inte skriva händelsen! 

Ovido - Quiz & Flashcards