Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Tårar av saknad!

Av Angelica Delltoft - 25 maj 2011 11:17

Saknar mina två små älskade lurvbollar så otroligt mycket! 

Går inte att besrkiva med ord! 

Och jag hoppas att vi hittar dig som körde över vår Stella och bara stack! Hoppas du vet att det är smitning! Du ska inte sitta bakom en ratt! 




<3


 

 

 


Många säger att det är ju bara en katt! Men då ska jag tala om för er att det är så jävla mycket mer! Mina två var inte bara katter, utan familjemedlemmar som jamade när man kom hem, prata med en hela tiden, sov i sängen (helst under täcket) dom var unika! Kom så fort man ropade på dom, lekte med hundarna precis som dom trodde att dom själv var en hund! Stack inte från gården, ville helst vara inne på vintern och bara bli tjocka och feta sovandes på soffan , värma sig framför kaminen! Sommaren ville dom vara ute och jaga möss,råttor, fåglar och även ligga och vila/sova i höet! Men kom alltid till en då man var ute och ville ha en gosstund för att sen fortsätta jaga! 

Neela ville alltid ligga helst på huvudet mitt när hon skulle gosa och även pussas väldigt väldigt mycket! Gick knappt att sitta ner i soffan så var hon där och skulle gosa och det är inte alltid lätt att se tv då man har en katt som ska ligga på ens huvud ! :)  Stella var också en som alltid skulle var i ansiktet hon hade en teknik som fick en att bli uppmärksam på henne , hon puttade som med sitt huvud mot mitt så att jag var tvungen att börja klappa henne eller klia henne för att hon skulle sluta! Även hon tyckte mycket om att sova/mysa uppe vid halsen och huvudet! 

Dom höll nästan alltid ihop och råkade det vara så att någon av dom var ute och den andre inne så satte sig dom på varsin sida av dörren och jamade tills någon av oss såg dom och släppte antingen ut den ena eller in med den andre. 

Dom låg oftast och sov på varandra (då inte vi fanns där som deras kudde ;P)

Tvättade varandra och tvättade även små hundarna! 

Dom var aldrig på dåligt humör, aldrig hört någon av dom fräsa! 


Kommer alltid komma ihåg dom som älskade familjemedlemmar som gjorde allt dom kunde för att visa sin kärlek! 

Unika katter och unika personligheter! <3 


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards