Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Angelica Delltoft - 18 april 2011 21:25

Fick mig en liten chock då jag kom hem, hade två stycken lyckliga lortgrisar som stog och solade i hagen! Men blev först att fixa deklarationen, och det gick väl si sådär. Men det är nästan klart allfall, Vi ska bara be grannen titta på det en sista gång och kolla så vi inte har missat något (eftersom han gjort det ett par gånger)

Sen blev det lite mat i magen och sen ut och ta in lortgrisarna<3. Fy fasen vad dom var leriga/dammiga , fick ta på mig dammskyddet då jag borstade ! Annars tror jag det aldrig hade gått + alla fönster och dörren öppen. Men då jag var klar så var dom rena och fina och redo för utsläpp igen. Men la dock på regntäcke på N och Ina fick också på sig ett lite tunnare täcke. Annars hade allt varit förgäves! 

Sen blev det att börja med vårstädningen i stallet, rensade ut allt spån från boxarna och hängde upp alla täcken och la i ordning alla saker samt tvättade en del grimmor. Sen blev det sopning. I morgon blir det att fortsätta med att dammtorka, spola golvet och sen när det torkat på kvällen så blir det att lägga in nytt spån. :) 

I morgon kväll blir det också att fara och jobba, fick mig ett extra pass 19-07! Inte helt fel! 


Resten av kvällen blir lugn framför tvn. Ska senare ut och ge hästarna lite äpplen/morötter.


//A



Av Angelica Delltoft - 18 april 2011 13:25

Har nyss kommit in från en cykel tur med Takida! Blev så att vi cyklade bort till Björns jobb och jag fick mig en kaffe tår :) Tog sen en liten längre väg hem genom något bostadsområde på teg sen vidare hem till mamma och pappa. Riktigt härligt väder var det på dit vägen, blåste inte alls mycket, men när jag skulle hem! Vilket helvete, tungt gick det också! Men det vara bara bra för då fick mina sovande muskler jobba! :D Nästan så att jag skulle sätta mig ner och stretcha ut mina lårmuskler så det inte blir världens träningsverk! Haha fatta vad otränad jag är då musklerna är öm efter ca 6 km cykling! Men det ska det bli ändring på, har kommit fram till att nu  ska jag ta mig en cykeltur med Takida 3-4 gånger i veckan(eller utan henne) på minst 5-6 km + styrketräning (hemma)och ridningen såklart! Måste verkligen komma igång nu, jag vet att jag suttit och skrivit något liknande för inte allt så länge sedan! Men nu är det verkligen allvar vill inte se ut som en pösmunk till sommaren! För det finns inte all tid i världen, för snart är sommaren här! Och på sommaren vill jag inte bara tänka på träning! Då ska man ligga och slappa i solen och bara ha det bra!







Idag blir det ingen ridning, ska fixa klart med deklarationen och vilken djungel det är då gården är en lantbruksgård! Trodde aldrig att det skulle vara så mycket papper och siffror! Men det ska nog lösa sig! Björn pappa kommer också förbi och hjälper till lite! Vill få klart det så fort som möjligt och helst innan vi åker! Så det inte blir någon stress med det då vi kommer hem. Efter det lär man ju vara helt slut i huvudet efter allt räknande och klurande så då blir det nog bara soffmys resten av kvällen!Men i morgon så hoppas jag på att rida en stund nere på planen, körde markarbete med N i lördags eftermiddag blir nog att fortsätta med det imorgon och sen rida bommar och små hinder, men i lördags gick det ganska bra än fast Ina stod på andra sidan vägen och gnäggade. ( Dom är verkligen fast vid varandra, på både gott och ont) Nu ska jag nog stretcha lite och sen ta mig en kopp kaffe och sätta mig ner och se någon film tills älsk slutar!



Ovido - Quiz & Flashcards