Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Angelica Delltoft - 4 april 2011 20:13

Nyss duschat och ska sätta mig ner och se Ullared med syster och älsk. 

Inte så långt kvar nu till vi drar iväg !

Blir Ullared den 21 april med Älsk , Syster , Mamma och Pappa! 

Det var en inpuls grej! Satt hemma hos dom igår och pratade om vad man skulle hitta på under påsken! Sen kom mamma med idén att dra iväg dit! Och alla hängde på den idén såklart eller pappa var lite skeptisk i början men var väldigt lätt att övertala honom! :D Har bokat stuga redan, blev dock inte på ullared campingen som ligger precis intill utan det blir en bit ifrån ca 4-5 km. I en väldigt fräsch och snygg timmer stuga! Det ska bli riktigt kul! Vi har pratat om detta ullared nu ett bra tag, har varit där 1 gång förut med då var jag så liten så att jag inte minns det.

Men det ska bli riktigt kul!



Idag så har jag bara varit hemma och syster har även varit här, fixade och donade en stund ute i stallet i morse innan hon vaknade. Nonne fick stå inne mellan 8-14 idag sen blev det spolning av benet med lite kallare vatten för att kyla. Han är gallig i båda bakbenen. :/ Men har dock blivit mycket bättre med kylningen av vattnet och cool linementet. Haltar inte längre så jag tror det kommer gå över. 

Kollade upp det lite på internet vad det kan bero på och det han och göra med foderbyte dålig hage (gropig och ojämn osv) 

Men går det bara åt rätt håll så är jag nöjd, men blir nog även att ringa veterinären oh höra mig för och så. 

Har städat huset idag också så nu är det fräscht! :)


Har hunnit med att rida Ina också, gick sådär , var mycket pigg och kry , första varvet i trav så blev det en sparkbakut och jag kunde itne hålla mig för skratt kunde nog inte syster heller som satt och kollade på! För det märktes på Ina att hon var riktigt riktigt pigg och busig. Men lungnade ner sig ganska fort och lyssnar bra, sen blev det som det alltid blivit dom senaste gångerna jag ridit så ska hon bara upp till stallet och sen stannar hon och vägrar gå en meter!  Kämpade med det en stund sen fick syster och Björn hjälpa till och smacka på henne och putta på henne, för när hon väl står där och du sitter på så finns det inte så mycket att göra, för då har hon verkligen bestämt sig för att stå stilla (hon gör det inte varje gång jag ridit utan enbart dom sista tre gångerna men då har jag klarat av det själv men idag gick det bara inte)

Men sen gick det bra då jag/vi fått in henne på ridplanen igen , körde några varv i trav och sen blev det skritt , blev inte så länge jag red ca 30 min, ridplanen var så hemsk att rida på dag. Lerig och blöt så Ina sjönk ner ganska mycket på det flesta ställen och det blev jobbigt för henne. 

Testade även den nya sadeln på henne för första gången och den var duktigt skön att rida i och mjuk. Satt perfekt på henne också! Och jag fick en mycket bättre sits jämfört med den bomlösa! Så det var ett bra köp!


Bild

Nya sadeln, nya schabraket, nya sadelpadden, nya sadelgjorden och den nya sadelgjords tunneln.

 

Här kommer en bild på det nya nagellacket Graffiti style. (dålig bild dock)

 


Nu ska jag sätta mig ner med älsk och syster och se klart ullared och sen blir det att ta in hästarna.

Får se sen efter det om vi sätter oss och ser klart filmen som vi börjat på. 


//A



<3

Av Angelica Delltoft - 4 april 2011 20:12

Ovido - Quiz & Flashcards