Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Angelica Delltoft - 19 april 2011 13:07

       

Av Angelica Delltoft - 19 april 2011 11:17

Släppte hästarna en stund i sommar hagen i helgen, jag filmar och Älsk och Malin kommer med hästarna. Trodde att det skulle bli mer spring än vad det blev, men Nonne försökte verkligen få igång Ina.




Av Angelica Delltoft - 19 april 2011 10:49

Gud vad jag önskar att jag fick sova lite längre på morgonen, vaknade så klart strax innan 8 i morse, försökte tjura och somna om men det gick inte! Klev upp och rastade hundarna och tog sen In Nonne, gjorde honom klar för ridpasset. 

Körde först lite markarbete, tränade även på att han ska acceptera pallen. Han är inte direkt ett fan av den! Men jag tycker att det gick bra och åter där så fick jag använda mig utav klickträningen. :) Bra att det funkar och allt blir så mycket lättare och hästen förstår mycket fortare också! Slippa på böka fram och tillbaka och hästen fortfarande är lite skeptisk till pallen. Kanske tog 3 min för mig nu att få honom att stå stilla brevid pallen och sen var det bara att sitta upp. :)

Gick bara bra att rida också, körde med allround sadeln idag. 

Körde lite halter, volter, åttor och jag tränade även min balans lite(har fruktansvärt dåliga balans). så körde mesta delen av passet utan stigbyglar. Sen fick Nonne jobba lite också. Han har en tendens till att trava väldigt väldigt fort, så tränade lite till att hitta ett lugnt och fint tempo och tillslut så gick det , fick honom att slappna av och trava lugnt och fint!

Sen blev det mest skritt, testade även att styra honom utan tyglar och bara med min kropp. gick väl sisådär, det funkade lite nu och lite då! Men var bara kul och testa. :D

Sen blev det mys i stallet innan utsläpp igen. 

Och nu sitter jag här, funderar på om jag ska idas göra någon frukost. Kan bli så att det bara blir kaffe på menyn! 



//A


Ovido - Quiz & Flashcards