Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Angelica Delltoft - 15 april 2011 22:25

Mötte upp Malin på Busstationen vid strax innan tio. Malin käkade och sen blev det bussen hem. 

Hoppade av på hemberget och tog oss en promma därifrån, skönt i det underbara vädret. 

Tog oss en kopp kaffe och sen tog vi in hästarna och gjorde dom klara. Malin red Ina och jag min älskade Ponny N :P 

Gick bara bra att rida ut i skogen, trodde Nonne skulle vara med pigg och hoppig eftersom det var ett tag sen jag red med honom i skogen. Vid red allafall i ca 1 timme, red upp för berget och lite bortanför grillplatsen. Sen på hem vägen blev Nonne lite mer pigg, men inte så att det märktes så himla mycket , men han ville gärna trava och ta några galopp språng utan att jag bad honom att göra det :P

Men fick han lugn tillslut . Så det känns skönt att det gick så bra som det gick, hade väntat mig en väldigt hoppig och busig häst, eftersom han inte riktigt kunde stå stilla i stallgången innan. MEN det var riktigt skönt att komma ut i skogen och slippa planen för en dag. MEN I morgon blir det lite bommträning på planen. Med Ina och Nonne, ska även komma igång med Galoppen nu. Och jag längtar för det finns inget härligare. Och Nonne har en underbar galopp, har dock inte fått testa Inas galopp än. (skäms) Men det kommer i morgon. Jag och Malin har redan gjort i ordning bommarna för i morgon. Imorgon ska Malin testa rida Nonne och Jag Ina. :)


Och efter det så hann vi inte göra så mycket mer, Malin tvär kollade på Heartland (hon är bara på säsong 3 och jag har sett klart säsong 4 haha) Sen kom älsk hem och då blev det att fara och handla lite godis +  öl/cider.


Kom hem och tog subban en sväng i stora sommar hagen och kollade så allt var helt och sen så gick Björn och Malin och hämtade hästarna så dom fick springa av sig en stund och känna sig "fria" i den stora hagen en stund. Nonne försökte och försökte få igång Ina att springa och busa med honom, var ganska roligt. Sen fick han med sig henne en bit rullade och hade sig. Sen blev det en öl på altan innan grögge kom. Fixade igång en eld och sen blev det lite fler öl där nere , sen var älsk och grögge så snäll att dom hämtade hästarna och flyttade dom till den "vanliga" hagen. :) Då fick dom ett galopp il. Fick lite äpplen och morötter och lite mys innan vi gick in. Och nu sitter vi här inne och tar det lugnt och sitter och pratar och har det gött :D får se vad det blir resten av kvällen, fick ett erbjudande om att fara och basta, får se om vi tar det erbjudandet eller om det blir att bara vara hemma. :) Men det skulle vara skönt ! haha

Har allafal trevligt med alla här och kan säga att jag har träffat Malin 1 gång tidigare och hon är verkligen trevlig och jag har verkligen lärt känna henne mer under dagen som gått. Har en helt annan bild av henne nu till det possitiva! :D 

Bestämt nu att hon ska hälsa på i sommar också. :D 

Så det ska bli kul! 




Längtar nu tills på torsdag då vi drar i väg till Ullared! :D Fy fan vad jag ska shoppa! haha. 


Lite bilder!


         

//A

Ovido - Quiz & Flashcards