Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Dagens andra räddning. + annat

Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 15:04

Som rubriken lyder så har jag även gjort en andra räddning idag, denna gång var det en liten fågel.

Var i stallet och fixade , hade hög musik och städade på men hörde nått konstigt i bakgrunden , trodde först att det kanske var katterna som busade i höet. Men icket! En fågel hade flugit in och hade panik och tog sig inte ut och hade bara ena fönstret öppet sen flög stackarn in i den andra som var stängt. :/ Föll ner på golvet! Jag fort hämtade en gammal filt och tog upp honom/henne med. Trodde den var sten död men då jag kom ut så flög han helt plötsligt iväg ! Underbart! :D Han fick säkert bara en chock. 

Hoppas det inte blir några värre räddningar idag! Kan gott nöja mig med dom två som redan hänt! 


Har allafall nästan nyss kommit in, har hunnit med att duscha.

Har som sagt tillbringat hela dagen i stallet och även lite ute. 

Började med att ta mig en kopp kaffe i solen och började sen med att smörja in all utrustning. Så nu är det mjukt och fint! :)


     

   


Sen vidare in till stallet och började städa där. 

Såg ut som en bombnedslag där inne, fattar inte hur det kan ha blivit så stökigt. haha! 


Före

 

Efter

   



 


Före 

     






Efter


     


Sen fyllde jag på med nytt spån i boxarna. 

Lite drygt att springa upp och ner och fylla ikea påsar med spån, i vanliga fall står någon av oss där uppe och skottar ner i en stor påse genom ett stort rör. 

Detta är ett måste då man ska upp till spånrummet!(bjuder på min snygga blick! ;P)

 


Nu ska jag göra något helt annat än att fixa och dona och springa runt, ska sätta mig ner och fixa mina naglar i lugn och ro! :) 


//A











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards