Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Dagens räddning!

Av Angelica Delltoft - 29 april 2011 08:59

Fick en liten sovmorgon , klev upp för kanske 1 timme sen. 

Gick ut med hundarna och då hör jag hur en katt sitter och skriker någonstans. 

Men hittar inte vars det kommer ifrån! Hör sen hur Takida skäller och springer dit och då står hon och hoppar och studsar mot ett träd och en bra bit upp i trädet sitter busfröt Neela! Började allafall locka på henne och hon vänder in mot stammen på trädet men det är fortfarande så högt att hon inte kan klättra ner eller att jag ska ta en stege. Sen tvär vänder hon och hasar sig ut på en tunn gren! Tänkte vad fan ska katten göra! Hoppa! Ställer mig allafall under henne och sen snubblar hon till (klumpig katt) och hänger bara med frambenen fast i grenen sen släpper hon och jag panik försöker flytta på mig så att jag ska kunna ta emot henne rätt. Och vips så fångade jag henne, hon slapp en hårt duns ner på marken utan landade tryggt och skönt i min famn! :)


 


Nu ska jag ge alla djuren mat och sen ska jag ut i stallet och städa och dona på!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards