Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

2012s första inlägget!

Av Angelica Delltoft - 2 januari 2012 14:40











Börjar årets första inlägg med lite bilder från helgen..


     


 


Hade en riktigt trevlig nyårskväll! 


Gjorde 5 st nyårslöften som jag verkligen har tänkt hålla detta år, det kommer bli tufft men ska klara det .


1 : Sluta röka! Rökte min sista cigg i går morse..


2 : Gå ner till min målvikt ..


3 : Börja träna på gym, börjar nästa vecka! 


4 : Inte dricka lika ofta. 1 helg i månaden om ens det. 


5 : Äta nyttigare mat. 1 gång i veckan får vi slå till med lite godis eller en dricka. Just för att det inte ska bli tråkigt!



Just nu sitter jag och äter upp chipsen som var kvar, går inte så bra at sluta röka , är sugen på något hela tiden. 

Inte så mycket kvar i chipspåsen nu så när den är slut finns det inget kvar att äta här hemma.. haha! 

Tur att jag börjar med gymmet nästa vecka. Då har jag något att underhålla mig själv med. 

Ska åka och handla ev senare ikväll , då blir det att handla endast nyttiG MAT.  :D

Ska  inte handla något som jag kan sitta och tröst äta mig på för att jag ska hålla mig från ciggen. 


Åter till idag, 

sov till 12 , väldigt väldigt ovanligt måste jag säga! 

Vakna några gånger under morgonen, bla för att Takida spytt flera högar här inne. :/ Ändå har vi bytt foder nu till hundar som har känslig mage! Och vi har slutat ge henne gosaker.. Nu får hon endast hundben och hundmaten. Inte ens små hundgodisar. :/ Börjar bli ganska orolig för henne .. Går det inte över på några dagar så blir det att åka med henne till veterinären och då åker jag inte därifrån innan dom hittat felet .. 


Gick annars ganska direkt ut till hästarna för att kolla hur blöta dom var, stått utan täcken . 

Kollade även vattnet och hästarna tog jag in, alla tre stod inne en stund för att bli av med de värsta vattnet. Passade då också på att kolla Nemos sår , läker rätt fint tycker jag! 

tvättade det och la om det igen. :) Sen fick alla hästar lite hö (nemo stod på stallgången har tyvärr inte tre boxar :/ ) och stå inne en stund medans jag släppte ut hundarna som busade på i snön! 

Sen utsläpp igen med hästarna efter att hundarna busat klart! 

         




Näe nu ska jag ta och hoppa in i duschen sen lägga mig och se lite tv innan Björn kommer hem...


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards