Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Underbara Tisdag. <3

Av Angelica Delltoft - 24 januari 2012 15:17

Är vädligt slö idag , oj oj oj! 

Kom hem halv fem i morse, hoppade direkt i säng. Björn väckte mig tydligen när han for iväg på jobbet men det kommer jag inte i håg. 

Varför jag är så trött och slö idag :

Åkte i väg vid 22 tiden igår kväll till Linda och Jacob som var i stallet och kollade till London som fått troligtvis kolik. :/ 

Så åkte dit och hjälpte till och höll Linda sällskap. 


Vaknade sen i morse kl 9.00 var bara att kliva upp och ut med hundarna och ge dom mat, när dom fått varit ute ca 1 timme så tog jag in Nonne. 

Körde lite små övningar på ridplanen från marken, ställde ut två blåa tunnor som han fick gå emellan , backa emellan osv. Gick kanon bra, trodde han skulle vara lite mer skeptisk . 

Körde öven lite bommar från marken . även det gick bra, sen fick han springa och hoppa och busa av sig lite medans jag satt och njöt i solen, passade även på att ta några kort! :)


               


satt ute i solen minst 20 minuter medans han sprang runt och sparkade bakut och gnäggade och kom till mig några gånger för att gosa och få en bit morot . Underbara tisdag! :D


Sen kom det lite motgång då vi skulle gå in, han ville inte riktigt in riktigt än . . .

Men med lite tålamod så går allt :) 



 
 
Duschade honom med medlet för ringormen, blev lite protest även där att gå in i spolspiltan , men även denna gång med lite tålamod så gick han in självmant efter ca 3 min. :) 

 


Så det blir en till duschning senare i kväll och lite mys. :)

Ina tog jag också in och duschade och myste med en stund i boxen. 

 

Dom fick lite morötter och hö båda två innan jag gick in och duschade av mig själv. 

Och nu sitter jag här och väntar på att Björn ska ta och komma hem. 

Ska i väg direkt efter maten , ner till Hörnefors och hämta några saker och även in till stan en sväng och hämta upp två madrasser från mamma och pappa. Som vi hade tänkt lägga på sängen i gästrummet :)

och säkert så blir det en kaffe kopp hos dom innan vi åker hem igen. 

Och väl hemma ska jag duscha hästarna en andra gång och sen kan jag tänka mig att det blir en lugn kväll framför tvn om jag orkar hålla mig vaken...


//A 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards