Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

A l l t .

Av Angelica Delltoft - 31 januari 2012 12:32

Idag är det bara jag och Takida här hemma, små hundarna fick följa med Björn på jobbet. 

Får hoppas att Takida slutar löpa snart, senaste veckan har det varit lite kaos här hemma. Eddie har varit helt galen , han har inte kunnat ligga still en minut och gnällt och skvättat överallt , bråkat med Diesel ett antal gånger som är väldigt ovanligt. Så innan nästa gång Takida löper så ska vi ha hunnit kastrerat honom. :)

Så idag är det väldigt lugnt och skönt här hemma ...


Har legat i sängen hela morgonen och myst med Takida och sett lite tv. Var nyss ut med henne och passade då på att kolla till hästarna en stund..

           


Resten av dagen blir nog i samma stil som morgonen, ska kolla lite tvärt på kläder som ska inhandlas senare. Ikväll blir också en hyfsat lugn kväll, ska cykla 1 timme hade jag tänkt sen blir det nog soffläge. Idag får Nonne vila , blir ridning igen i morgon och även lite markövningar. Longering av Ina blir det också i morgon. Får se sen om ja får tid så blir det lite target träning med Nemo. :) 

Ska även i väg jobb möte i morgon så får se vad jag hinner med. 


I går så red jag Nonne mitt på dagen, han var inte alls rolig igår!

Visst det gick bra med uppvärmningen och skänkel övningarna , sen efter det så blev han rädd för något /någon i skogen efter det var det kört! Och han brukar inte vara så skvättig av sig! Men han började spänna sig ordentligt , fick till och med svårt att få en bra sits...

Han blev klumig började svettas och stressa upp sig . Så skrittade bara av honom i ca 10 min och försökte få honom lite lugnare, hoppade av honom och gick en sväng på ridplanen, hoppade till på kortsidan . Sen sista gången jag gick förbi där så gick han relativt lugnt förbi så då slutatde jag. 

Myste på en stund i stallet sen fick han stå inne tills jag kom hem igen. For i väg till Linda på hennes jobb , hjälpte till lite där och hon visade var London hade lärt sig på John Moore kursen. 

Visade henne även några övningar (slalom utan grimmskaft utan bara med kroppsspåket) Gick sådär första försöket sen gick det bättre :) 

For sen hem till oss och Linda red Nemo en sväng i skritt bara för att se om såret skulle gå upp och det gjorde det. :/ 

Så får se om hon kan tävla honom som hon tänkt. Annars blir det nog så att hon som äger honom tar hem honom för att sen sälja honom. 

Lite tråkigt, vi funderade på om vi skulle köpa honom ev tillsammans men känns inte rätt då jag inte har så himla mycket intresse för trav och vill gärna lägga all min tid till mina andra två och även ha en stadig ekonomi för allt. Känner mig lite kluven! :/ 


Under tiden vi fixade med hästarna så fick Björn hjälp av Jacob med pelletsen som skulle ner i källaren, efter alla var klar så vräckte vi i oss en pizza .. fick lite dåligt samvete så idag måste jag minst cykla 1 timme för att allafall få bort halva pizzan! Ångest så det heter duga!

Hoppas på att mitt pulver kommer idag eller i morgon så jag kan köra igång med det igen ... 

Målet är nu till att börja med att gå ner 12 kg, gick ner 14 kg sista jag körde stenhårt så vi får väl se allt är välkommet! 

Sen fixade jag Lindas naglar, hoppas dom sitter allafall ett tag. Med tanke på hennes jobb så kanske dom inte sitter allt för länge men.. 

Fixade systers naglar i helgen också då dom var förbi i söndags... 

 


I lördags så var vi hemma under förmiddagen och fixade ute i stallet.. Senare på eftermiddag åkte vi till Syster och Timmy. Satt där en stund sen åkte vi och spelade biljard nere på megazone, spelade även lite små spel, for förbi mamma och pappa en sväng innan vi körde hem syster och Timmy. 

Sen slängde jag mig i sängen då jag kom hem somnade på tre röda. 


Nu ska jag ta och spela en omgång Bubble Witch och kolla lite kläder innan jag återgår till sängen för att se lite tv ..


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards