Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Angelica Delltoft - 2 mars 2012 12:05

 

Helt otroligt vad det droppar från taken !

Så underbart !!

Hoppas på att det inte bli kallt + mer snö och jävligt igen, inte för att vi egentligen har haft en kall vinter, men nu längtar jag efter grönt gräs och varma soliga dagar!

ååh så skönt :D


Kollade nyss vad det var för grader ute, +6 i skuggan ..

Mars brukar ändå vara en vinter månad här uppe allafall, men verkar ha vänt!

Ska allafall ta mig en kopp kaffe och sen sätta mig ute i solen en stund och bara njuta av vädret.

Har kommit på mig själv att jag tror jag börjar bli gammal , sättet jag skriver på och vad jag gör på dagarna..haha.

Sen när började jag koka kaffe åt mig själv och sätta mig ute själv. Skulle ju aldrig ha hänt för nått år sen.


Måste bara säga att som mitt liv är just nu , kan det alltid få vara...


Har tre underbara hundar som jag älskar otroligt mycket.

Har tre underbara hästar som jag älskar otroligt mycket.

Har en sambo som jag älskar otroligt mycket, om inte mer.

En underbar familj som jag älskar.

Vänner som jag älskar.

Ett underbart hus.

Mitt liv är stabilt och tryggt!


Våren är på väg och jag känner att den trötta deppiga tiden snart är över! :D



//A


Av Angelica Delltoft - 2 mars 2012 10:31

Vaknade kl 9 i morse och strax där efter ringer syrran , blir att åka till dom senare i kväll och käka och även hjälpa dom att tapetsera. Det sa bli trevligt , det är allt för långt mellan gångerna man ses tycker jag.. Får se om deras katt har blivit lite mer framåt så man kanske kan få se den lilla krabaten. Sist låg hon bara och tryckte under sängen.


Sov i stan i natt, jobbade mellan 7.00 - 17.30 för vid 18.00 så skulle jag på personalmöte och det pågick ändå till kl 20.00 och då tyckte jag inte att det var lönt att gå dit så då fick hon som skulle börja 22 börja lite tidigare och det hade hon inget emot :)

Och det skulle bli så onödigt för Björn att köra in bara för att hämta mig och sen lix nästan direkt gå och lägga sig och sen in till stan igen på morgonen.


Synd bara att jag inte kunde vara hemma idag, hade gärna velat longera Ina en stund idag och rida Nonne. Samt bara longera Taffy en snabbis för att se hur han ser ut osv.. Men får ta det i morgon under dagen det jag hinner allafall, för vi 14 måste jag åka in till stan  , ska träffa alla jobbar kompisar på All Star vid 15 , käka middag och ta någon öl tillsammans..

Aja får kliva upp i ottan så jag hinner med hästarna, är rätt skönt att kliva upp tidigt och dona på med hästarna och stallet. Väldigt fridfullt allafall , ingen stress och inget surr.. Bara jag och hästarna och jo ibland björn! :P


Hittade föresten två underbara bilder från 2010 , första året som jag hade Nonne och då Taffy var hos oss första gången.

Längtar verkligen till sommaren , då det är mycket gräs och hästarna får gå på bete ...


   


Idag annars blir det inte att göra så mycket, sitter fortfarande hos mina försäldrar. Båda dom jobbar så det är lite smått tråkigt men det får jag ta.

Ska göra ordning lunchen och sen blir det nog att se Revenge , missade det igår ..


Hej så länge!

//A








Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards