Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03

Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår. 

Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt! 


 

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36

Fy fan min morgon var inte rolig! 


Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt! 

Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata en stund för att få en att ändra sig.. Men icket! 


Sen var det bara att klä på sig ut med hundarna och ge dom mat, även ropa in Malou och ge henne mat. 

Sen ut i stallet och ta på Ina och London täcke som fått stått inne under natten  , dom står så oskyddat där nere och idag och igår blåste det hej vilt! 

Sen bar det av med London ner till hagen, och jag kan lova att det inte är grusat eller sandat dit ner, och vägen lutar rätt kraftigt! Men men London gick det bra, lyckade inte halka! 

Inas tur och givetvis tappade jag fotfäste och halkade och samtidigt som jag halkar så halkar Ina till och jag får hennes bakdel på mitt ben som givetvis skulle ligga just där. Det är tur att Ina är så fruktansvärt snäll så hon reste sig upp ganska snabbt och stod stilla brevid mig tills jag tagit mig upp som tog en stund .. Haltade den lilla biten bort till hagen som var kvar och sen skulle jag ju tillbaka hela vägen in till stallet också. Utan att halka och nästan hoppandes på ett ben! 

Det gick ! Men nu har jag så fruktansvärt ont i benet så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tur att hästarna hade fullt med vatten annars hade det blivit rätt så bökigt, hoppandes fram på ett ben samtidigt som jag ska hålla i vatten hinkarna. Ja herregud! 

Får hoppas att det går över, men just nu känns det som att jag skulle helst vilja kapa av mig benet. 

Blir det inte bättre måste jag nog fara och kolla ! 

Pratade allafall med jobbet att jag helst vill att någon tar mitt pass imorgon , för jag vet aldrig hur detta slutar och kan inte komma på jobbet och knappt kunna gå! :/ 


Puuuh!


Och nu till något helt annat...


Taffy har vi nu flyttat till brattby (i helgen), för att han ska kunna komma igång med träningen ordentligt osv. 

Han kommer stå där fram till sommaren som det ser ut just nu. För att sen gå på bete här under sommaren och även stå här under hösten. Men under vinter halvåren så kommer han finnas i brattby. Betydligt mycket enklare att köra honom och ge honom den träningen han behöver. 

Han blev ganska paff till en början att det fanns så mycket hästar omkring sig och att han även är tvungen att stå själv. Men redan efter någon dag så lugnade han ner sig och har väll accepterat att stå där. Lite tråkigt känns det att inte ha honom på gården... 

Men han finns nära, gav hästarna här på gården var sitt äpple och några morötter och givetvis ska ju Taffy också ha, så vi åkte till brattby en sväng och hälsade på honom och även han fick äpple och morötter. :) Fick ett rejält gnägg då han fick syn på mig.. 


Och i tisdags drog vi igång med träningen, Linda ställde honom på bandet i ca 60 min. 

Och han hade skött sig utmärkt! :) 

 


Idag ska han ut och köras , endast i skritt ...

Vet ej hur länge det blir men gissar på en timme där med. 

Får se om jag tar mig till brattby idag med mitt ben.. Känns inte så lovande just nu. 

Men Linda får köra .. Jag bara åker med. :P



Annars än att flytta taffy i helgen , så var jag ut med jobbet en sväng på lördagen. Mötte sen upp Pappa och Björn samt Carola och for en sväng på Schlager klubben. 

Söndagen var lugn här hemma med lite häst mys.. 


//A


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards