Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen. 


Kommer att fortsätta blogga på

 http://angeeeelica.myshowroom.se/






O
ch det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och då, men kommer fokusera på hästarna. 

Har gått med i myshowroom som hästblogg, där det finns en egen "sida " för enbart häst folk. 


Hoppas nu hänger med dit! 



//A




Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen. 

Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här enormt! Hade då kunnat ta in Yrsa Och London(ej mina, då dom ändå har ett vindskydd att gömma sig i men det har ej london och yrsa) för att skydda dom mot vinden , men jag kände att jag orkade inte ställa mig och mocka 23.30 och sen ta in dom och vara ute i stallet till 1. så tyvärr fick dom stå ute  i blåsten! Känner att jag har lite dåligt samvete för det nu! Dock så hade dom täcken på ... 


Så nu är den stora frågan till er alla....


Hur gör ni med era hästar när det blåser storm ute? !

Tar ni in dom, eller låter ni dom stå ute men täckar dom? 


Mina två hästar står på lösdrift och har skydd för vind , regn och rusk. Men ibland tar jag in dom då jag tycker att det blåser allt för kraftigt och dom inte riktigt får det skydd jag vill att dom ska ha. Jag är verkligen överbeskyddande med mina hästar och vill att dom ska ha det bästa och må så bra som möjligt. 

Har en häst som inte har så mycket emot att det blåser utan hon står gärna ute och låter vinden blåsa i håret på henne.. Om det inte så klart är snöstorm då letar hon sig gärna in. Och då står dom ofta inne.

Den andra där emot letar sig fortare än kvickt in under tak och skydd. Han går ut kanske tio min åt gången och äter sen in under tak igen och håller på så, och han skakar ofta på huvudet och svans och lägger öronen kraftigt bakåt . Så han är inte riktigt förtjust i vinden. ....



//A


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards