Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Angelica Delltoft - 7 november 2011 09:49

Vaknade för ca 2 timmar sen, blev väckt av katten som tyckte att jag skulle kliva upp.. 

Ut med hundarna på engång, sen ut och titta till hästarna , kolla vattnet osv. 

Ina kom stapplandes , hon är inte riktigt van än att ha skor och broddar på sig ! 

Och Nonchalant kom i full galopp , han tyckte nog bara att det bara var skönt och roligt att få på sig skor+broddar så han kan ta sina galopp rundor ordentligt utan att halka till i leran. 

Känns skönt att det är gjort nu, hovslagaren kom förbi i lördag och skodde dom, precis som han sagt. 


Nonchalant har även fått komma in nästan alla kvällar och fått sig en liten genom gång av musklerna av mig och samtidigt kört lite target träning. :) 

Så nu får vi se på onsdag om han "löst" upp sina muskler något sen sist hon var här. Men det tror jag ,han känns mycket bättre både i kroppen och i huvudet! 

Ska skicka efter nu senare idag ett vintertäcke fullneck åt honom. Var tänkt att jag skulle hinna med att köpa det igår då vi var i Sundsvall, men vi köpte så enormt mycket saker på IKEA och bilen var FULL packad och syrran satt väldigt intryckt, så jag sket i det !


Är ganska trött och less efter helgen känner jag, vi har haft två projekt rullandes under helgen + en tripp till IKEA. 

Började i fredags med att gräva ner plintar och fixa med traktor "garaget" ,

Hade även främmande av mina föräldrar , blev middag och lite sällskapsspel. 

Var mycket trevligt, fast tyvärr så förlorade jag och Björn. :/ 


Lördags fortsatte vi med byggandet  av "garaget" , fast det var björn som fick bygga det och han fick hjälp av sin pappa under dagen!

 


För jag var fast klistrad vid tvn och såg travet! 

 

Det var ju bara ett måste! :) 

Var många bra hästar , men satt ju enbart och såg det för en häst skull! 

Och hon gick och vann, helt otroligt! Grinade när hon gick i mål! Helt skjukt! 

Grattis Sören Lennartson , Linda Widmark och alla inblandade! :D 



På kvällen blev det att börja med tapetseringen i vardagsrummet, kom hälften sen så tog krafterna slut! 

Och sängen lockade!

        


Söndag blev det IKEA hela dagen, och när vi kom hem så blev det att fortsätta med att tapetsera! 

Tapetserade klart ena väggen och vi blev super nöjda! 

Köpte oss en tv bänk på Ikea , som egentligen ska ha ben men vi hängde upp den ! 


 

Och på kvällen fick vi främmande av Jacob och Linda! :) 


Sen köpte jag min efterlängtade lampa till vardagsrummet, var ju lite pickel med den innan den var uppe vill jag lova! Men bra blev det! 


 



Så ikväll blir det att fortsätta med tapetseringen tills det blir klart! 

Bara synd att allt inte kan bli klart på engång, menar då inte tapeterna utan möbler osv, Björn hade ringt till Boom och hört hur lång tid det skulle ta att få hem fåtöljen Acrobat. Och dom skulle inte komma för ens i december! Känns lite surt! Men vi får vänta ! 



Nu ska jag ut med hundarna och ta min första cigg för idag! :) 



//A



Ovido - Quiz & Flashcards