Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Angelica Delltoft - 8 november 2011 13:53

Blev väckt i morse av Malou och Eddie som for runt runt i sängen och busade! 

Kunde inte somna om så det var bara att kliva upp! 


Fixade med hö till hästarna och fyllde på med vatten, hundarna fick sig en liten skogspromma i skogen bakom ladgården, sen fick även dom mat. Har badat alla hundarna och klippt klorna på dom, tränat lite klickträning med Takida och Eddie, Diesel är fortfarande liv rädd för klickern ....

Har även städat bort här hemma under FM , såg ut som ett bombnedslag efter tapetseringen m.m

Så nu känns det bra, hatar då det ligger saker överallt. Var knappt så man tog sig fram i vardagsrummet ! 

Börjat att tvätta även de såg ut som en bombnedslag i källaren :/ 

Lär inte bli klar med tvätten idag, har annat för mig ikväll än att enbart hålla på med tvätten!

Ska ta hjälp av Björn i stallet då han kommer hem, han får mocka medans jag masserar och tränar Nonchalant (target träning och lite böjövningar m.m) 

I morgon så blir det andra "behandlingen" för då kommer häst massören hit igen, hoppas att han löst upp sig lite mer nu och är lite mer villig att stå still och slappna av. 

Men kvällarna jag masserat och gjort övningarna så har han varit kanon att hanskas med,, inte alls den stela och icke nöjda N. Så han är på väg till sitt rätta jag igen och det känns skönt! :D

Så i helgen blir det nog en ridtur med honom , efterlängtat vill jag lova! 



För mig är det första dagen med herbalife! Denna gång ska jag köra sten hårt, sist blev lite slarvigt och lite hit och lite dit. Men nu ska det göras ordentligt, hade tänkt köra fram till Jul. Och hoppas på att tappa minst 15 kg! 

Det gick bra sist! Så får hoppas på bra resultat även denna gång! 


Blir lite fusk ändå denna vecka :/, ska i väg på Bröllop på fredag och där lär det ju inte gå att hålla sig borta från gosaker eller ta sig ett glas.  Men ser fram emot bröllopet ! :) 

Vet bara inte vad vi ska köpa åt dom än! Får ta en sväng någon dag och fara och kika runt lite! 



Och nu är vi äntligen klar med tapetseringen i vardagsrummet! Känns otroligt skönt! 

Nu blir det nån månad utan att bygga och fixa . Förutom att vi måste göra klart traktort garaget, men det handlar endast om någon timme, har inte fått hem traktorn än :( Björn pratade med dom igår och dom hoppades på att den var klar tills helgen ...

Fattas bara hissgardinerna (som ska beställas ) , Fåtöljerna (flyttar upp sofforna till bio rummet ) , en stor lurvig matta, barbord och någon tavla hit och dit och lite små saker. :) 

Blev ruggit nöjd med hela rummet, ska bli skönt när alla dom gammla möblerna blir såld, just nu har vi bara styrt  ihop allt i ett hörn!


   



Ska slå på tvn och ta mig en kopp kaffe och bara ta det lugnt en stund innan Björn kommer hem. 


//A


Ovido - Quiz & Flashcards