Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Angelica Delltoft - 30 november 2011 13:43


Njut! 

Av Angelica Delltoft - 30 november 2011 13:41

Julpynt men inte en snöflinga och ingen julkänsla än! 


       

Av Angelica Delltoft - 30 november 2011 13:08

I morse var det full rulle här hemma, Eddie och Malou var på ett riktigt bus humör! 



Klev upp kring halv nio och gjorde mig lite frukost, sen tillbringade jag hela morgonen ute i stallet , mockade och städade bort där inne. Släppte även ut hästarna en stund. Och tog in dom igen strax innan 11, borstade och donade på . Och någon gång strax efter 11 kom hästmassören hit. Omgång 4. 


Nonchalant har fortfarande kvar lite spänningar vid ryggen och höfterna på vänster sida. 

Höger sida tyckte hon hade gått till sig fint :) Så det är possitivt.

Så nu ska jag först och främst fokusera på vänster sida tills nästa gång. 

Och det gick även bra denna gång, han var ganska pigg i morse med tanke på att han fått vila upp sig under natten inne, men han lugnade sig ganska snabbt! :)

Nu blir det allafall vila för honom från ridingen i två dagar och sen blir det ridning igen och känna hur han känns efter denna gång, och inte ställa allt för höga krav på honom i början.

Har ridit honom tre gånger sen sist hon var här och då har han varit hyffsat avslappand och lugn.

Så det är en stor skillnad från då vi började med massagen.

+ att för några dagar sen tappat N en framsko och blev hovöm. Så i går var hovlsagaren här och fixade till det och satte på skon igen ! :) Snabba ryck!  



Sen en uppdatering om Takida, alla som inte vet så har en av mina hundar varit riktigt dålig. 

Spytt massor och varit riktigt hängig och även haft feber några dagar.  

Åkte in med henne , fick en akut tid förra veckan. Dom trodde först att hon hade åkt på en slags vinterkräk sjuka som tydligen ska gå nu bland hundar. 

Så fick hem en massa mediciner och en matplan som vi skulle följa i ca 1 vecka. Hon fick även någon slags kontrast som hon skulle svälja för att om det skulle visa sig att hon blev sämre att dom kunde röntka och se vart kontrasten hade tagit vägen Och om hon skulle bli sämre och fortsätta spy var det bara att komma in igen. 

Så vi åkte hem och hon var fortfarande slö och hängig. Spydde inget mer den kvällen och jag åkte i väg på jobbet dagen efter och sen ringer björn och säger att hon i princip spytt ner hela hennes bur. Ringde fort till veterinären och fick en tid direkt. Björn åkte med henne dit och jag fortsatte jobba och det var inte lätt vill jag lova. Så tillslut blev jag så yr och orolig så fick tag på en som kunde ta resten av mitt jobb pass och åkte sen till veterinären. 

Kom hem och hon sov hela kvällen, spydde sen tre gånger under kvällen, men mest vatten. 

Sen under natten så spydde hon några gånger, åkte in med henne igen på morgonen och hon fick lugnande och sen behöll dom henne under dagen . 

Fick hämta hem henne på kvällen och fick några fler mediciner som hon skulle ta innan hon skulle äta. 

Efter det så har hon bara blivit bättre och bättre. :) 

Idag så är hon hyffsat pigg och normal ej feber . Spytt någon enstaka gång bara och det har varit vatten så vi har inte behövt åka in med henne fler gånger. Och jag hoppas att vi slipper det! 


Och nu till något helt annat ...


Ingen snö har vi fått här än ! Har julpyntat men har absolut ingen Jul känsla! Känns lite tråkigt måste jag säga! 

Nu blir det mörkt strax efter kl halv 3 och man blir så fort trött!

Snön gör så att det blir lite lite ljusare ute och att man kanske känner ett hopp om en vit jul i år! 



Nu ska jag tillbringa resten av dagen åt att mysa med hundarna och slå mig ner i soffan och se klart filmen(Mannen som talar med hästar, länge sen jag såg den och vissa hade inte sett den )som jag , Björn, Jacob , Linda och Frida började se i går men självklart så somnade Linda till och även jacob ;P 

Och Frida åkte i väg hemåt med Henke efter en stund . 


//A




 

Ovido - Quiz & Flashcards