Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Angelica Delltoft - 13 juli 2011 18:19

Känner mig sliten och förkyld! :/

Men har fortfarande semester och det känns så förbannat underbart! :D

Fick nya hööks katalogen igår, så nu ska jag bara käka lite middag och sen ut i stallet och gå igenom vad jag har , sen börja kolla igenom katalogen och beställa hem det som behövs! 

Och om det inte blir spö regn blir det en sväng med N på ridplanen och fortsätta med att träna fram en fin och lugn trav samt köra lite skänkel övningar! :) 

Lånat hem två bett till honom också (tack madde!) , har provat egg bettet på honom och det funkade klockrent! Ska testa det några gånger till sen ska jag testa med vanligt tränsbett. :) Jag känner att det går åt rätt håll hela tiden! Nu låter han som en problem nisse men ABSOLUT INTE . Utan jag vill kunna ha det bästa och absolut skönaste utrustningen till min häst så att han ska känna sig lugn och avslappnad och bekväm. :) 

Även fått lånat hem två sadlar (tack madde!) En passade Ina perfekt och en passade även Nonne :) 


Nu har första regnet på 15 dagar kommit och det är kanon! Så betet får växa till sig lite mer, har varit tvungen att flytta upp hästarna till det mindre betet för att det andra blev lite halv kasst. :/ Men nu om det fortsätter att regna (som det gärna får göra ett par dagar till) så kanske det blir att vi flyttar ner dom om ca 1 1/2 vecka! :)  




IGÅR




Hade en fullspäckad dag igår på travet i lycksele med Älskling och Linda samt hennes chef. 

Gick bra för en av hästarna som Linda och hennes chef hade med sig dit, han kom två. 

Den andre gick det lite sämre för men kämpade på bra! 

Kommer lägga upp lite bilder från det senare, har inte hunnit med att lägga in dom på datorn osv. 


Sen var det ett par som var och kollade på Ralle igår (En häst som står på bete hos oss den lille söte. ägs av Emma ) Blir han såld så kommer jag sakna honom otroligt otroligt mycket! Hade jag haft mer tid och pengar som jag säkert skrivit i ett tidigare inlägg hade det inte varit några problem att köpa honom. Men jag är så! Fastnar jag för ett djur har jag väldigt svårt att släppa det! 

Men jag får nöja mig med en massa fina fina kort på honom! :D

Och jag hoppas att han står kvar här ett tag till allafall! 


Nu ska jag fixa lite middag ! 


//A





Ovido - Quiz & Flashcards