Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Angelica Delltoft - 10 augusti 2011 15:42

Mina två hästar och beteshästarna.



Av Angelica Delltoft - 10 augusti 2011 15:15

Nu har jag jobbat i två veckor och det går bara bra! 

Är dock ledig nu i 8 dagar till (har varit ledig sen i söndags) 

Och det känns alltid bra att få vara ledig lite än fast jag kommit igång med jobbet igen! 


Men den här sommaren har varit kanon! Vi har hunnit med mycket och haft otroligt roligt hela tiden och det behövdes! :)


Nu är det allafall bara en häst kvar här som går på bete med mina, dom andra for för någon vecka sen! Varit en kanon sommar både för mig som har fått sällskap och samtidigt roligt för hästarna! 

Lite sorligt var det då dom for, men hoppas på att få träffa dom även fast deras häst inte står kvar! 

Har bestämt nu att hästarna får stå kvar på bete tills slutet av augusti sen blir det att flytta upp dom till gården. Har börjat att fodra dom nu varje morgon och kväll bara för att stödfodra för att det är inte mycket bete kvar. Betet räcker allafall tills slutet av augusti hoppas jag. :)


Var ner i morse och gav dom mat i morse , hörde direkt vad som var på gång och ställde upp sig på "led" för att vänta in sin hink med mat. 

   

Passade då på att ta lite kort! känns som att det var en evighet sedan


            . 

Sen resten av dagen har gått åt till att stor städa inne! 

Nu är det fräscht och rent här hemma! Bytte även gardiner inne i sovrummet och köket :) Hade svarta i sovrummet förut och helvita i köket före. Blev betydligt mycket bättre så här! :)


      

Så nu är det bara att ta det lugnt resten av dagen och kvällen med björn, skulle tippa på att det blir en film  eller två! 

Ska även longera Nonchalant en sväng och sätta igång honom nu då han har stått rätt länge för att hoven inte var fixad. Men nu är det fixat så nu är det bara att köra igen! :D Och nästa vecka blir det att starta med Ridningen med honom. 


Nu blir det rastning av alla hundarna och sen börja göra ordning för någon middag! 


//A


Ovido - Quiz & Flashcards