Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Höft fel?

Av Angelica Delltoft - 3 november 2011 11:05

Var inte roligt att vakna i morse, Eddie skreck som bara den, fort upp ur sängen för att kolla vad som hänt, ena bakbenet hade låst sig och var upptryckt mot magen, tog ca 2 min innan det släppte! 

Fick panik, hoppas att det inte händer igen och att han har fel på någon höft! Ska ringa veterinären i morgon för att boka en tid för att kolla upp det! 


Gick ut med honom en sväng själv så att han fick lugna ner sig och göra av sig, han blev nog lite skärrad! 

Men nu verkar det vara okej med benet, men lika bra att kolla upp det ändå!


Sen fick dom andra två vara ute en stund, sen in och ge dom mat. 

Och sen ut till stallet, mockade , dammtorkade och sopade. 

Tog in hästarna , snacka om att det är lerigt ute! 

Tog ut Ina på gården och sköljde av henne benen, Än fast man har gjort det hundar gånger så är dom lika rädd för vattnet i början. Sen stod hon stilla och jag fick bort all lera. In och borstade henne och lindade benen. 

Sen samma sak med Nonchalant, han blev lika rädd för vattnet om inte värre! Haha. 

Tillslut gav han sig och stod stilla . Borstade och lindade även hans ben. 


 


Nu har Nonchalants hov växt till sig så bra så nu kan vi he på skor igen, Hovslagaren kommer till helgen och fixar med broddar och snösulor m.m . Snö sulor kanske är lite överkurs nu, men jag vet ju inte när det kommer snö och det är lika bra att he på det när han ändå är här, istället för att ringa ut honom igen . 


Ina ska också få på sig skor, förra vintern gick hon utan och det funkade bra , men nu när jag börjat rida henne mer känns det bättre och säkrare att ha skor på henne .



Ska ta mig en kopp kaffe och bara ta det lugnt tills Hästmassören kommer vid 13 tiden. 

Det ska bli intressant : ) 


Får uppdatera då hon varit här, får jag höra om han är stel som en pinne! :P  

Och hur han känns i muskler osv. 


//A

 
 
CT

CT

3 november 2011 13:49

aj då! gud.. samma panikkänslor som kommer när min förra ponny var påväg att få fång :O
vad är Eddie för ras? :) fin blogg, kika gärna in hos mig :D

http://tassdjur.bloggplatsen.se

Angelica Delltoft

3 november 2011 14:30

Jo man får en rejäl panik!
Eddie är en Prazsky Krysarik. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards