Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Häst massage

Av Angelica Delltoft - 3 november 2011 14:31

 



Nu har hästmassören varit här, och kan säga att det är inte konstigt att han varit som han varit på sistone och varit spänd i ridningen. Han har en del muskel knutar, är spänd i nästan hela kroppen .


Hon höll på i ca 1 timme, första 40 min så var det lite bökigt då han inte ville slappna av alls och bara stå och böka på, men sen så blev det betydligt bättre och sista 15 min så stod han helt stilla och bara njöt. 

Han blev en helt annan häst, men det syntes att han var rejält spän ohch hon visade hur han ska andas och förklarade hur det ska se ut då han är normal och ej spänd.  Han har är spänd /knutar i ryggen, Men hon jobbade på och han blev lite "lösare" /slappnade av. 

Ska jobba på att få honom att slappna av och att han ska lära sig att andas på rätt sätt, för då släpper vissa spänningar. Sen så ska vi göra upp en plan för honom. 

Så hon kommer tillbaka nästa vecka för att fortsätta arbeta på honom. :D 

Så nu blir det inte så mycket ridning utan mest promenader och övningarna jag fick att jobba med. 

Så tillslut hoppas jag på att vi får honom avslappnad och trygg i sig själv. :) 

Hon var riktigt duktig och det kändes kanon att få ta hit henne, för hade aldrig fått reda på det annars, har ju märkt att han inte varit sig själv och spänt sig otroligt mycket. 


Nu efter den här timmen så syntes den "vanliga" Nonchalant , som han brukar vara innan han blev så här. 

Och det beror på , trodde hon mest på att han har fått för sig att spänna sig och att han inte riktigt vågar slappna av för att han tror att det ska göra ont osv. + att han hade några knutar vid höfterna. 

Men det var riktigt intressant att se hur han först var som ett yrväder och sen blev som ett lamm. 


så jag är hel nöjd! 


Nu ska jag försöka värma upp mina fötter som frös till is där ute, hästarna står kvar inne och mumsar på höet. Ska ut senare för att se hur han mår, han kunde bli lite slö och trött eller tvärt om pigg och alert, Men bara att han andas och tagit till sig det. 


En kaffe kopp ska jag även ta! 


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards