Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Andra omgången!

Av Angelica Delltoft - 9 november 2011 12:33






Älskade Häst



 

Då var andra behandlingen gjord! Och det gick betydligt mycket bättre denna gång, Han stod nästan stilla under tiden hon var och tryckte och masserade! Lugn och andades helt lugnt! Så jag är överlycklig! 

Han börjar ta till sig allt nu och börjar verkligen slappna av mer och mer. Hon tyckte att det var en helt ny häst hon klämde och kände på idag! Så det är bara possitivt. Finns lite kvar att arbete bort, så det blir tre omgångar till för honom. Men det känns bra, för att jag vill att han ska bli kvitt sina spänningar , och hon sa att om du bara vill uppnå enbart att spänningarna släpper så behövde han kanske en gång till , men hon sa också att vill du få bort alla muskler spänningar m.m så tyckte hon att vi skulle ge det ett par gånger till och SJÄLVKLART vill jag att han ska bli kvitt allt ! Så det var ingen tvekan om det! ! ! 


Råd frågde också om han skulle ha helhalsat täcke och det tyckte hon absolut, men att man ska tänka på att absolut inte täcka hästen för mycket eller slänga på dom i onödan utan hålla det så naturligt som möjligt och att inte ha ett för tungt täcke för det gör mer skada än nytta och det är något som jag aldrig har tänkt på! (för tungt täcke)

Och jag brukar vanligt vis inte täcka mina hästar för ens det är riktig riktigt

kallt och kalla nätter (eftersom de står ute dygnet runt) Och det tyckte hon lät kanon! 

Så nu ska jag sätta mig ner och kolla lite på helhalsade täcken och kolla lite vad som skulle passa. :)


Ska även ta mig en kopp kaffe , slänga in lite mer tvätt i maskinen och sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda! 




//A




 
 
Sandra

Sandra

9 november 2011 13:49

Köp inte ett hansbo bara så otroligt dålig passform på dom täckena. Fick ju med ett sådant då jag fick hem Pompan och det satt verkligen som en kratta. Vet fler som är missnöjda med hansbos täcken. satsa på ett riktigt horseware gå in på www.stromsbergsgard.se =) Bra passform, bra kvalite så du kan ha det länge :) lätt värt pengarna! Prisvärt!

http://missahlin.bloggplatsen.se

Angelica Delltoft

9 november 2011 14:25

Tack för tipset, men hittade ett bra på hööks. Och dom vet jag sitter bra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards