Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

IT´S MONDAY

Av Angelica Delltoft - 12 december 2011 12:41

Det är absolut inte min dag idag! 

Skulle lägga in lite filmklipp och bilder från i helgen men mobilen strejkar idag! :/ 

Det var bla från Julshowen som var på Hippo igår. 

Film snutt från ridningen med Nonchalant och en massa fina bilder. 

Skulle också beställt hästtäcket igår men glömde bort det, hade 10% rabatt och givetvis gick den ut idag!! Aja får beställa det ändå! 


Så idag har varit en dryg dag, skulle även se film men det visade sig att jag sett alla redan som fanns på usbt. Så började städa istället och är inte riktigt klar med det än! Funderar starkt på att istället bara lägga mig och se tv och lata mig tills kl börjar bli dags för middag. 

Idag blir det leverbiff , potatis och brunsås. Oj så gott! 


Aja fick allafall några bilder på vanlig kamera...


så jag slänger in några....


För det första har det kommit väldigt mycket snö , skulle gå runt och fixa bort all snö från linorna runt hagen, trodde dock inte att jag skulle sjunka ner så mycket som ner till knänen. :O 

Men det är skönt att snön har kommit, blivit mycket ljusare och mysigare! 

 


Har fixat till en av mina tatueringar, fyllt i den då den blivit rätt grå och även bättrat på skuggningarna , jag blev riktigt nöjd! Känns som en helt ny tatuering! 

Och på onsdag blir det att åka och tatuera andra armen , är grymt taggad på det! :D Får uppdatera med bilder då den är gjord! 

 



Nonchalant har gått 4 ggr denna vecka och det är jag riktigt nöjd med, alla gånger har gått riktigt kanon! Även fått massage efteråt...


Söndag : Enbart skritt , volter.


Tisdag : Skritt , tränade på få en fin lugn trav. + ett försöka att få honom i galopp. 

Fick mig några små steg. Det börjar ta sig! Nu ville han verkligen komma in i en fin galopp, annars kan det mer bli vad ska man säga " trams galopp". 


Fredag: Prommenad i skogen 45 min. 


Lördag: Skritt , tränade på få en lugn fin trav + skänkelvikningar. 


 



Ina har gått tre 1/2 gånger denna vecka :P 


Söndag : Longering i skritt och trav. Ett varv runt åkern.


Tisdag: Longering , skritt , trav och galopp. Ett varv runt åkern.


Fredag : Prommenad i skogen 45 min.


Lördag : Björn red henne på åker ca 20 min. och det är den halva gången ;P 


     


Varit på glögg fika hos min ena faster (lördag) Nästa hela släkten var samlad. Dock så var två av mina kusiner på akuten för en av dom hade slitit av hälsenan! Så tyvärr fick han spendera sin kväll på akuten även hans pappa och hans yngre bror. :/ 

   



Skottade i går med Traktorn runt åkern och gjort en ridslinga! :D 

Blir att inviga den antingen ikväll eller onsdag. 

Får se hur kallt det bli senare ikväll, tror också att Björn ville med ut och rida.. 


Var på Expo igår också , där jag inte varit på år och dar. Köpte mig två vita krukor, två svarta blommor och två soffkuddar med texten HOME.

Och sen bar det av till hippo med syster, Timmy , Björn , Linda och jacob för att se deras Julshow. 

Som var rätt okej, tyckte travskolan hade det mysigaste och mest underhållande uppvisningen. 

Voltige uppvisningen var också rätt bra! :) 

Hoppningarna dom gjorde var mest grötiga och röriga. :/ 

Dressyr uppvisningarna var inte så mycket till dressyr :/ 

Men det var ändå roligt att åka och kolla. 


Söndags kvällen blev lugn och skön här hemma, grillade korv och myste ute vid grillplatsen, jag björn och hundarna. <3

Såg också en film senare på kvällen, Killer Elite . EN OK FILM. 



Nu ska jag fortsätta små plocka bort här innan jag slänger mer ner i soffan! 


//A










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards