Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Angelica Delltoft - 7 oktober 2011 13:49

Har hittat dom två "fåtöljerna" jag ska ha i vardagsrummet när vi gör om där! 

Eftersom det är sällan vi sitter och ser tv i v-rummet så tycker jag att dom här skulle passa perfekt! Eller det är redan bestämt att det blir dom! :)(Bilden är lånad, hittad på google.)

   


Och sen blir det en stor vit matta, hittade inte riktigt någon bra bild på den mattan jag har kikat in, men det ser ungifär ut så som på bilden, och den kommer vara stor och rund! 

 


Sen blir det också ett nytt bord till v-rummet , både ett soffbord och ett lite mindre matbord. och båda kommer vara vita såklart! :) Sen blir det att handla rätt mycket små saker så som lampor , ljus osv! 

Ska även bygga oss en tv bänk, som vi har i huvudet. Har inte hittat någon

som vi fastnat för och tycker alla ser nästan likadan ut! Så vi bygger en egen , en helt egen design!  Soffbordet har vi inte heller hittat än, har hittat några som har sett ut ungifär som jag vill ha det, men som ändå inte har klickat. Så vi får se om det blir en egen desgin på soffbordet också. Men har hittat matbordet! :) 

Får se om vi ev börjar att tapetsera och fixa i v-rummet i november. Sen efter det är klart blir det nog lugnt med byggandet och satsa pengarna på nöjen istället ett tag. :P Men det känns skönt att vi gjort mycket i huset på två år OCH vi har inte lånat upp på huset alls, utan vi har tagit varenda öre ifrån våra löner! Är jag ganska nöjd med! :D Sen handlar det mycket om vad man prioriterar att lägga pengarna på! 


Sofforna som vi har nu blir att flytta upp till rummet där uppe, där det ska bli ett biorum/spelrum! :) Ska flytta upp projektorn dit också så det kommer bli riktigt mysigt! Det kommer även bli en liten kontorsdel där uppe, men det får fixas då den nya datorn är inköpt. Vi har ju fastnat starktför denna ! (lånad bild från komplett.se)

Apple iMac 21.5"

 

Det blir nog min och Björns julklapp i år! :) Längtar tills den står här hemma! :D 



Ne nu ska jag slå igång en film! 


//A

Av Angelica Delltoft - 7 oktober 2011 13:37

Skönt nu har jag snart hunnit med det jag skulle göra idag, så nuhar jag satt mig ner en stund  och tar det bara lugnt. Tagit mig en kopp kaffe, börjar bli smått röksugen! Men får vänta tills Björn kommer hem, orkar inte cykla i väg i detta väder till Ica. 


Dom två sakerna jag har kvar att göra idag är att hämta upp tvätten och vika in den, men måste först vänta tills torkis är klar! Sen gå ut i stallet och släppa ut hästarna igen, tog in dom då det började spö regna (hade inte på sig regntäcket) Borstade bort all lera och rengjorde hovarna som var väldigt leriga! Sen fick dom hö! 


Under tiden jag väntar på tvätten så ska jag nog slå igång en film. OCH bara lata mig! 



//A



Ovido - Quiz & Flashcards