Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Angelica Delltoft - 14 oktober 2011 16:29

Den otroligt fina buketten jag fick av Björn när jag fyllde år! 



   

//A

<3

Av Angelica Delltoft - 14 oktober 2011 16:08

Har varit ute hela förmiddagen, Har lagt in alla nya saker på sina platser.

Nu längtar jag vara tills repgrimman och allt annat kommer. :) 


Longerade Ina en stund och påbörjade att köra lite frihetsdressyr. 

Det gick , men hon var lite slö i päran ! Men det kommer nog för henne också inom kort. Men hon lyssnar super bra! Så jag är bara nöjd med henne idag. :) 


Testade nya grimman på henne idag, satt som smäck och hon blev fin! :) Satte även på nos+nackluddet . 

Sen fick hon också på sig dom nya damaskerna som också dom satt som smäck. 

         


Sen blev det Nonchalants tur, och oj vad han var ivrig vill jag lova!

Han ville bara ut ut ut i från stallet, han kunde knappt stå stilla. Sen fick han leka sig igenom frihetsdressyren idag, han är så sjukt söt då han busar och skuttar och emellan åt lyssnar klockrent :P . Sen så red jag honom ca 30 min och körde lite skänkelvikningar och bara mysred. 



Bytte schabrak innan ridingen till det nya! och la även på det nya ländtäcket! Super fint blev det! Även han fick på sig dom nya damaskerna! 


   
Känns riktigt skönt att slippa beställa nå fler saker nu på ett tag, nu har jag allt jag behöver och kanske lite mer därtill ;P .

Enda som behöver inhandlas till och från är jodpax och linement osv , små saker!








Nu har jag nyss duschat av mig och sitter och dricker dagens första kopp kaffe , underbart! Ikväll får vi se vad som händer och sker. 



//A 






Fri

Av Angelica Delltoft - 14 oktober 2011 08:54



   - 6 i morse då jag klev upp! 

Vaknade som vanligt tidigt i morse, har hunnit varit ut och gett hästarna hö samt kollat igenom Ina som inte har varit så pigg senaste dagarna . Men nu är hon tillbaka som vanligt igen ! Hon har inte haft feber eller svullnad någonstans. Hon kanske var kalas trött och bara allmänt hängig ett par dagar. 

För i morse då jag fixade ut höet så blev det full fart på henne! Och hon gnäggade så fort hon såg mig och det har hon inte gjort på ett par dagar. 


Idag ska jag försöka mig ut i stallet med alla saker som kom från hööks och organisera in dom bland allt annat. Men det ska nog gå bra, Har ju gjort så att på alla lådor så står det vad som finns i lådan osv. :) Lätt att hitta och man håller det snyggt längre!


Sen blir det lite frihetsdressyr med N en stund, fick riktigt bra tips från dvdn jag köpte. 

Visst jag visste en hel del innan jag såg den, men det fanns en del bra saker /tips som man själv inte tänkt på! :) Och se har jag även planerat in att rida honom en stund. Ina ska få bli longerad en stund idag , henne har jag inte börjat med Frihetsdressyren än, men kan garantera att det kommer gå super bra! För i longeringen är hon en klippa ! Och innan man kör frihetsdressyr , ska man ha full förståelse i longeringen först och veta att hästen har snappat upp dina signaler rätt och att ni förstår varandra. :) 

Sen får jag se vad jag lägger resten av tiden på idag tills Björn kommer hem. 


//A




Ovido - Quiz & Flashcards