Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Angelica Delltoft - 20 oktober 2011 16:05

Har nyss satt mig ner, har packat allt tills i morgon då det är tillbaka till jobbet igen. :) 

Har varit ute med hundarna upp i skogen, och varit ute och gått lite med N , även rengjort såret och lagt nytt bandage på benet. Får hoppas att det inte blir någon svullnad och att det blir bättre snart. Får vänta med skoningen tills han är helt halt fri. Varför ska det alltid hända något med honom då man väl har kommit igång med ridningen och att allt börjar gå bra. :/ 

aja får bara avvakta ett tag till. och fortsätta med att tvätta och hålla koll. 


Har hunnit med att städa bort här inne lite också, körde igång en tvättmaskin och hängde upp lite tvätt på tork. Blir nog snart att hoppa in u duschen och göra sig lite middag, Björn jobbar över ikväll en stund, vet dock inte hur länge . Menn känner på mig att han lär vara ganska trött då han kommer hem så det blir nog bara en lugn kväll framför tvn. 



Var och tränade Takida igår när jag var hos mamma , tränade lite gå fot , stanna , inkallning och möte av andra hundar. Det funkade bra! Hon är riktigt duktig, det var skönt att få träna henne ensam utan små hundarna. Eftersom dom lätt kan springa runt runt medans man håller på med att träna henne. 


Tränade också att ha henne lös i parken, och det vet jag funkar, det funkar nästan bättre att ha henne lös än att gå i koppel. 

Även det gick bra denna gång, mötte en hund i parken men hon gick fint och lugnt brevid mig när vi gick förbi den andra hunden. Förut kunde hon som små burra upp sig och morra lite men det har blivit betydligt mindre av det på slutet. :) 


Takida  


         

________________________________________________________________________


//A 





Av Angelica Delltoft - 20 oktober 2011 09:38

Tror jag ska döpa om en av mina hästar till olyckan! 


Igår då vi kom hem, så var N halt och då menar jag halt! 

Skyndade mig att mocka , tog in han och kollade igenom honom! Varje cm av hans kropp. Hittade ingen svullnad , hittade däremot ett ganska stort sår nära hoven på höger ben, det benet han var halt på. Det var ganska nyligt gjort, tvättade rent det och la på antibakterie kräm på såret och lät det var öppet en stund medans jag borstade honom och sköljde resterande benen. 

Sen fick fram benen  vara lindat under natten och dom fick stå inne.  Kan inte bara vara såret som gjort att han blivit halt. Han måste ha halkat till i hagen, med tanke på hur görigt det är i hagen nu! 


Gick ut i morse med förhoppingen på att det blivit bättre, men icket! :/ 

Gick med honom en sväng på gården , vissa stunder gick han hyfsat och andra inte. :/ Kollade under hoven ifall vi missat något i går men såg bara fint ut. inte varm någonstans , inte feber ....Blir galen då man inte vet vad det beror på! 

Får se under dagen om han kanske bli bättre, just nu står han i en icke lerig hage, (ridplanen : P )  och käkar hö och har fått sina ben lindade och såret tvättat. 



Nu ska jag sätta mig ner och se Heartland och sen Bonde söker fru. 


//A



Ovido - Quiz & Flashcards