Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Torsdag..

Av Angelica Delltoft - 20 oktober 2011 16:05

Har nyss satt mig ner, har packat allt tills i morgon då det är tillbaka till jobbet igen. :) 

Har varit ute med hundarna upp i skogen, och varit ute och gått lite med N , även rengjort såret och lagt nytt bandage på benet. Får hoppas att det inte blir någon svullnad och att det blir bättre snart. Får vänta med skoningen tills han är helt halt fri. Varför ska det alltid hända något med honom då man väl har kommit igång med ridningen och att allt börjar gå bra. :/ 

aja får bara avvakta ett tag till. och fortsätta med att tvätta och hålla koll. 


Har hunnit med att städa bort här inne lite också, körde igång en tvättmaskin och hängde upp lite tvätt på tork. Blir nog snart att hoppa in u duschen och göra sig lite middag, Björn jobbar över ikväll en stund, vet dock inte hur länge . Menn känner på mig att han lär vara ganska trött då han kommer hem så det blir nog bara en lugn kväll framför tvn. 



Var och tränade Takida igår när jag var hos mamma , tränade lite gå fot , stanna , inkallning och möte av andra hundar. Det funkade bra! Hon är riktigt duktig, det var skönt att få träna henne ensam utan små hundarna. Eftersom dom lätt kan springa runt runt medans man håller på med att träna henne. 


Tränade också att ha henne lös i parken, och det vet jag funkar, det funkar nästan bättre att ha henne lös än att gå i koppel. 

Även det gick bra denna gång, mötte en hund i parken men hon gick fint och lugnt brevid mig när vi gick förbi den andra hunden. Förut kunde hon som små burra upp sig och morra lite men det har blivit betydligt mindre av det på slutet. :) 


Takida  


         

________________________________________________________________________


//A 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards