Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Angelica Delltoft - 5 september 2011 13:10

Så fort jag slutade i morse så gick jag till mamma och pappa, bytte skor och sen var det bara att börja gå mot kyrkbron för att möta upp Frida. 


Blev en bra början på promenaden då jag träffade en tjej med en PK tik just här utanför mamma och pappas lägenhet , vi pratade på en stund och bestämde att vi skulle träffas senare någon dag då jag hade småttingarna med mig så dom fick leka och bestämma vem av dom som ska få bli pappa! :) Otroligt kul! Och oj vad jag har sökt efter en tik, men ingen som har nappat eller jo tre stycken från stockholm , men det känns inte så aktuellt! Så det ska bli intressant! 


Blev lite träning på vägen för Takida, mötte en massa hundar och gick bara fint! Sen var jag bara tvungen att ställa henne på dom här som finns nere vid kajen! :)  


 



Sen kom vi äntligen fram till Kyrkbron och då mötte vi Frida, gick sen vidare ut till Ön. Var inte en människa eller hund då vi kom dit. Drack en kopp kaffe och sen körde vi lite agility träning som gick super bra! Hon kan fortfarande min lilla dam! :)   

 




(Frida fick även prova på :) )Sen blev det en liten paus efter att ha kört en bana två gånger och även tränat slalomen ett par gånger. Mat och vatten paus för Takida och kaffe och en macka för mig och Frida. :)   Och slutligen körde vi banan en sista gång ,sen började det strömma in folk med hundar, Kanon bra! Takida fick sitta och titta runt medans dom tränade och vi åter igen drack en kaffe kopp! :) Sen bar det av för att käka lunch på Saras på teg och sen vidare för att åter igen drick kaffe fast denna gång på Björns jobb! Och har nyss kommit in(efter att ha varit ute i ca 5 timmar) och ska lägga mig framför en bra film tills Älsklingen slutar ! Alla hundarna ligger nu och sover i soffan och Takida snarkar högt! :) Fick oss en bra start på veckan! //A















Ovido - Quiz & Flashcards