Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Angelica Delltoft - 16 september 2011 14:28

Klev upp i ottan i morse, älskling for vid 6 tiden och efter kanske en kvart klev jag upp, var ute och gick med hundarna i skogen bakom huset 40 min, fy vad jobbigt det var! Blött och uppför! ;P Men bra för min feta kropp! :D 

Sen blev det frukost och hundarna fick mat. Sen slocknade dom på tre röda så då gick jag ut i stallet och tog in alla hästarna , kan säga att det var tre stycken grisar jag tog in, dom var lerig och skitig precis överallt! :) 

Här har jag fått bort allafall lite av allt som var! Tog ca 40 min per häst att få bort allt och leran hade stelnat på hovarna så det var bara att göra fotbad! :) Sen smörja in hovarna. 

 

Sen fick Ralle bus och Nonchalant stå inne och äta lite hö medans jag och Ina tog oss en promma i skogen! :) Mys! 


     

När jag kom tillbaka fick Ina också stå inne en stund och mumsa på hö, fast har ju tyvärr inte tre boxar så hon fick stå i stallgången och äta sitt hö :P 


 

Och sen släppte jag ut dom på ridplanen på gården så dom slipper leran ett tag! 

När jag kom in var det bara att börja städa ! 

Känns skönt att det är gjort innan vi åker, så nu ska jag bara ta det lugnt och dricka mitt kaffe innan Syster och Sandra kommer förbi, ska visa dom vart allt finns osv eftersom dom ska vara hästvakt / kattvakt/ husvakt medans vi är borta! :) TACK! 



//A



Ovido - Quiz & Flashcards