Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Angelica Delltoft - 7 september 2011 13:15

Sett en film hittills. 

Step up 3D och jag älskar dom filmerna. 

Man blir glad och har bara lust att börja dansa!

Sen var det tänkt att jag skulle se en annan film , så jag gick och gjorde mig lite mer varm Oboy och flyttade över filmen till USBt och bäddade ner mig så mysigt sen när det har gått 10 min av filmen så funkar inte ljudfilen längre! :/ 

Var bara att kliva upp och nu sitter jag här och ska försöka hitta någon annan bra film att se! //A



Av Angelica Delltoft - 7 september 2011 09:15

Vilket himla regnande! Ser allafall ut att bli åska och det får gärna komma! :D

Har druckit min frukost och gett hundarna mat och även hästarna fick sin frukost! Så himla skönt att dom kan ta skydd från regnet. Nonchalant fick ha täcke idag eftersom han har en väldig dragningskraft till att rulla sig i lera och kände inte riktigt för att ställa mig och borsta och dona på i två timmar i dag också. (stod 2 timmar igår och borsta och sköljde för att få bort all lera  ;P) 

 Malou har inte fått sin mat ännu , hon är ute på vift! Hon kommer säkert komma in strax med tanke på vädret och den lilla divan , inte kan hon vara ute i regnet hon kan ju bli BLÖT!  :D 






Nu när jag lix är inne på regnet, Hann precis rida klart igår innan det började regna! Men var inte alls skönt att rida igår, det blåste så förbannat mycket! :/ 

Men det blev ändå en lång ridstund. Red ett bra tag på ridplanen och körde volter och skänkelvikningar. Sen bytte jag plan ;) Red i beteshagen och tränade på Ns trav! Gick riktigt bra! Trodde först att han skulle rusa i väg i traven med tanke på att Ina och Lill Ralle stod och gnäggade konstant åt honom. Och det syntes att han gärna hade lagt in en växel och bara dragit till dom. Men han gjorde det inte, utan han lugnade sig och lyssnade på mig otroligt bra. Blev en lugn och behaglig trav. Är mycket nöjd! :)

Blir nog att träna mer på det idag. Om det nu lugnar sig lite med regnet! 


     


Nu till något helt annat, Igår så fick vi äntligen ta in bordet som har stått i stallet och torkat upp efter att vi slipade det och lackade det eller vad man nu ska kalla det, Bordet är egentligen ett ek bord som vi betsade svart för länge sen därför var vi tvungen att slipa det. Men det blev allafall riktigt bra! Precis som vi ville att det skulle se ut då det var klart. Vi ville absolut inte ha tillbaka "ekfärgen" därför lackade vi det mörkare och slipade det inte exakt rent från det svarta. Så här blev det 


Nu ska jag ta och klä på mig ordentligt och gå ut med hundarna en sväng och när jag kommer in blir det kaffe och krypa ner i soffan med hundarna och se tv. //A






Ovido - Quiz & Flashcards