Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Helgen, Hästarna och livet.

Av Angelica Delltoft - 6 februari 2012 13:02





 


Helgen har varit kanon.   

I fredags var det dock lite smått tråkigt och ledsamt då Nemo åkte tillbaka till lycksele till hans ägare som senare ska flytta till stockholm och måste därför sälja honom. 

Får hoppas att han hittar ett bra och trevligt hem! Eller helt enkelt hoppas på att han kommer tillbaka hit av någon anledning ;P 

 



Sen var det bara in och packa ihop lite kläder och åka in till stan, åkte först till syster och hälsade på och kollade på deras katt. Som spenderade tiden under sängen då vi var där. MEN söt var hon! 

Efter besöket hos min syster åkte vi vidare till Frida, bytte om och tog oss en drink och inväntade resten av folket. Björn åkte dock hem efter en stund han tyckte det nog inte var allt för roligt och sitta och lyssna på vårat surr. 

Vid 22 tiden anlände Erika, Malin och Linda , även jacob som skulle stanna och köra ner oss på stan senare... For sen ut på krogen, inte mitt val dock av krogen men det fick duga! 

         


Lördagen blev ganska lugn, åkte in till stan mitt på dagen hämtade några filmer hos mor och far och tog oss en kopp kaffe, hem och myste med hästarna en stund och sen blev det att lägga sig framför tvn en bra stund. 

Åkte sen in till stan senare på kvällen om umgicks med Frida och Jacob, köpte lite godis och bara tog det lugnt, hämtade sen Linda ute på travet vid 1 tiden (travgala) Och var hemma igen i vännäs kring tre tiden, då blev att slänga sig i sängen direkt. 


Söndagen var också lugn, plockade bort lite här hemma såg skidor .

Mockade även bort i hagen och sopade bort en del is som blivit då man tömt vattnet för att fylla på nytt och skottade bort nästan all snö som vi skottat av från taket. 


Visst brukar ni också mocka bort i hagen? 

Vi gör det två gånger i månaden oftast. 


Myste en stund med hästarna innan vi släppte ut dom igen.. 

Nonne är lite deppad efter att Nemo åkte iväg, samma sak blev de då London åkte i väg i somras...

Som tur är kommer London tillbaka i sommar så då blir det kalas i hagen för Nonne! :)


Resten av kvällen blev en film kväll. Såg först en film som hette The Hunter som var riktigt seg och dålig... Såg sen the girl with the dragon tattoo. Och den var självklart bra, man är dock inte van att se amerikanska filmer och helt plötsligt dycker en skylt upp där de står Söderströms livs osv. 

Sen blev det god natt ... 



Och idag har jag inte hunnit med mycket alls, var tänkt att jag skulle städa bort här lite men finns inte så mycket att städa bort, ska allafall köra ångmoppen en sväng i köket senare..

har varit ut till hästarna och fyllt på med vatten, har varit ett rent helvete den senaste veckan med kylan, hästarna har inte fått i sig så mycket vatten pga att det fryst direkt. Så när det var -34 tog vi in dom så dom fick stå inne i ca 20 timmar för att dom skulle få tillgång till varmt friskt vatten... Och verkligen dricka ordentligt. Ina hade lite vätskebrist också så det gjorde bara gott att dom fick komma in en sväng. 

Nu är hon på topp igen.. 


Helgens häst bilder.

Nonne..

 


Ina..

 


Nemo..

 


Har även kollat igenom hööks vår/sommar katalog, hittade inget där som jag verkligen ville köpa. 

Ev kanske jag köper ett rött schabrak senare. Men ska kolla först på Gekås ullared om jag hittar något snyggt där. Finns riktigt bra med häst saker där. 

Ska även inhandla nya grimmor som kostarn mellan 19 kr - 40 kr. Och då är det inte skit grimmor finns riktigt snygga.. 

Ska köpa transportskydd , är tänkt att jag och linda ska dra hästarna till ridskolan och "träna" i ett ridhus nångång i månaden.. Kan vara skönt att rida på ett riktigt bra underlag och att det blir lite miljö ombyte. Så det ser jag fram emot. 

Ska även köpa Jodopax , linfröolja helosan osv. 

Och en massa mer! :D 


Ska ta mig något att äta sen blir det att åka till brattby och sen vidare in till stan på travet, En av Lindas hästar ska springa ikväll så ska dit och hålla henne sällskap och så får vi hoppas på att hon gör ett bra lopp! :) 


//A

 
 
susanna

susanna

6 februari 2012 14:07

Fin blogg:)

http://ssusannaolssonn.bloggplatsen.se

Angelica Delltoft

6 februari 2012 16:28

Tack :)

 
Pillan

Pillan

6 februari 2012 18:01

Ullared är toppen! Jag är helnöjd med allt jag köpt där. Där är enda stället jag köpt ett täcke som verkligen har hållt passformen till min arab, super :)

http://pillanstars.bloggplatsen.se

 
brunettmoa

brunettmoa

7 februari 2012 16:51

Hej, Var med på veckans blogg, Du vinner mer besökare.

http://brunettmoa.spotlife.se

 
Ingen bild

AnnaLinneaSvensson

7 februari 2012 19:29

Hej hej! Din blogg är jättefin! Hur lyckas du igentligen?:D
Jag är ganska ny här och behöver lite kritik, så om du vill så kollan in min blogg och släng in en kommentar om vad du tycker om den. Ciao!
http://annalinneasvensson.bloggplatsen.se/

Angelica Delltoft

7 februari 2012 22:33

Hej, tack så mycket , det värmer och kul att det finns dom som läser den :)
//A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards