Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Angelica Delltoft - 4 september 2011 18:27

 

Slutar 7 i morgon bitti , ska vara kvar i stan och

Imorgon ska jag enbart ha Takida under dagen, hade tänkt mig ut på en lång promma med henne till ön och sen träna lite lydnad bla. :) 

Ta med mig lite kaffe och fika och bara vara, låter lite som en gammal tant. Men det är otroligt skönt att bara få vara i sin egen lilla värld och träna en lätt lärd och rolig hund! Får hoppas på att det är lite fler hundar där ute också så hon även får träna med mig när det finns andra saker runt omkring som stör. MEN hon brukar jobba på bra min dam! :D


Får se om agility hinderna fortfarande står kvar, kanske vi ska prova på lite av det också. Var väldigt länge sen jag testade det med Takida. Hon var då duktigt förut . Får hoppas att det mesta sitter kvar. :) 


//A


Av Angelica Delltoft - 3 september 2011 15:55

Klippt gräs och trimmat på morgonen. Har även stökat bort från gården! Ställt in ute möblerna som varit på gräsmattan i ladugården. Haft en liten städar dag, har även hunnit med att städa bort inne. 

Och snart ska vi i väg och handla middagen och fara ut och träna hundarna en stund. Och efter middagen blir det en ridtur med  Nonchalant! 


Och resten av kvällen blir det film! :D


//A

Av Angelica Delltoft - 1 september 2011 12:46

Hann inte alls med någon ridning igår som det var tänkt! :( 

Blev middag direkt vi kom hem sen åkte vi och hälsade på i Hörnefors hos Björns föräldrar och jag passade på att övningsköra! Och jag kan säga att det var riktigt skrämmande först eftersom det var ett bra tag sedan jag satt bakom ratten! Men jag kom fort in i det och då gick det galant! :D

Och som vanligt på hemvägen fick vi se några älgar strosa runt i skogen! 

När vi kom hem blev det direkt i säng och jag somnade på tre röda! Vaknade ovanligt pigg i morse! Älskling släppte av mig hemma hos mamma och pappa så jag fick hämta upp cykeln och cyklade i väg till jobbet! 

Slutar sju i morgon bitti , då ska jag hem till mamma och pappa och städa bort lite och sen bara invänta att dom ska komma hem! (varit i turkiet) 

Får se hur det blir om vi stannar ett tag efter att Björn slutat jobbet och käkar middag och bara har  det gött tillsammans med Mamma , Pappa , Björn ,Syster och Timmy ! Men vet ej än hur det ser ut än! 


//A



Ovido - Quiz & Flashcards