Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Angelica Delltoft - 16 mars 2011 19:08

Ätit middag, blev en enklare middag (nudlar)

Men så gott!

Slank även ner en eller två rostade mackor med skinka på!

Resten av kvällen blir att tillbringa med älskling framför soffan, vi hade täntk se Arga Snickarn. Får se vilka tok dom är hos nu! :)


Dagens ridpass gick galant! :D Underbart! Blir bara så glad då allt funkar!

Tjurade eller vägrade ingenting idag, lyssnar klockrent och traven var gudomlig idag.

Körde även lite bomövningar / små hopp och även det gick bra! :)

Men ett minus är faktiskt min bomlösa sadel, har börja tycka att den är lite dålig att rida i. Visst den är skön men man får inte den rätt sitsen eller balansen i den!

Men blir snart att skaffa en ny :)

Imorgon får hästarna en vilodag eftersom jag jobbar, då är det älsk som får ta hand om gosandet :)

Men sen på Fredag blir det att rida en sväng får se om det blir lite markarbete på morgonen och ridning senare på kvällen. :)

Blir även att rida Ina en sväng i helgen. Gumman måste också få röra på sig lite. 

Ska börja rida henne mer nu framöver, men har som den senaste tiden lagt all min energi på N bara för att få honom dit jag vill och ska komma tillslut. 

Bara för att jag inte har ridit henne så mycket på slutet så innebär det inte att hon bara har fått stå!

Har kört mycket från marken med henne! 

Sen handlar det om mycket mer än bara ridningen när man har en häst!

Är sjukt kul då man arbetat från marken och ser att det även funkar på ryggen! 

De ni!


Blir som sagt en lugn kväll ikväll, har till och med varit duktig och gjort iordning sista höet för ikväll och det som ska ut i morgon bitti. 

När björn kom hem så fixade han restrande av höet som ska ut imorgon. :)



Här kommer lite härliga bilder från idag!

  Underbara och älskade av alla!                  

Nu ska jag fixa lite kaffe och sedan slå mig ner i soffan tillsammans med älsk!


Have nice evening!


//A

Av Angelica Delltoft - 16 mars 2011 10:01


Har nu beställt saker från hööks, ska ju till sundsvall med jobbet inom kort och då blir det att handla resterande som behövs. Men det blev allafall en CH Förbygel, Fleeceset och en halsförlängare. :)


          


Fleecesetet var riktigt billigt 199 kr för allt om du beställde för 200 kr och jag slog till direkt. Fanns dock bara i svart och latte och jag tog självklart latte. Är så less på svart! Sen är det inte värt att lägga mer än 200 kr på ett fleecetäcke! Och nu fick jag med lite mer än bara fleecetäcket! :)


Ska snart ta och göra mig lite kaffe och frukost, sen blir det ut med hundarna en sväng i det fina vädret och senare blir det att rida Nonne. 

Har dock fortfarande ont i ryggen, men inte lika illa som för några dagar sen. :)


Får uppdatera senare! 


//A



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards