Mitt Liv Min Vardag

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Angelica Delltoft - 28 mars 2011 11:54

Kom just på mig själv att den är bloggen har blivit mer än häst blogg . Inte det som är meningen , nu får jag skärpa mig! 

Men visst det är en stor del av mitt liv och det gör mig så enormt lycklig!


Får uppdatera med lite andra saker och inte bara hästsnack! ;P

MEN tackför att ni läser min blogg ändå! 

:D

//A

Av Angelica Delltoft - 28 mars 2011 11:06

Tag sen jag skrev, har haft så mycket annat i helgen att göra så har inte haft någon tid alls till att sitta vid datorn. Blir så ibland!

Har hänt lite av varje. 

Blir snart att börja vårstäda på gården, mycket som har börjat tina fram som man inte hade en aning om att det var ute.

Är ledig fram tills Torsdag och under veckan blir det att rida (Enbart Ina) städa fixa på gården , hälsa på Björns mamma och pappa och sen torsdag jobbar jag mitt halvpass 7-19 och Till helgen så blir det att åka i väg till sundsvall med jobbet och det ska blir riktigt trevligt, med tanke på att vi nästan bara träffas när vi byter av varandra!

Blir lite shopping på stan, middag på kvällen och lördag blir det hööks och Ikea. :)

Och på kvällen när jag kommer hem blir det mys middag och Bio med Älsk. :D

Känner att den här veckan kommer bli den bästa på länge!


Min Helg


Fredags var mamma på besök hos oss, åt grillat och hade det trevligt. 

Kopplade in högtalarna och förstärkaren som vi köpt och det blev betydligt mycket bättre ljud. Förstärkaren som vi hade skulle nog ha gett upp vilken dag som helst. 

Så det var ett bra köp. Beställde även lite saker från hööks i fredags, men blir kanske även en liten sväng in på hööks till helgen. Köpa lite bandage osv. Nödvändiga saker! Beställde allafall ett schabrak , fleeceset och en sadelpad. 

Blir även en ny sadel som jag  ska hämta upp i Sundsvall på vägen ner. :)

Är som sagt duktigt less på den bomlösa. 


Lördag blev det en lugn dag , lite hästmys på morgonen. 

Mamma stannade till mitt på dagen och sedan kom först Robert med barnen på fika och kaffe, dock så var jag lite tråkig och var ute i stallet nästan hela tiden.

Sen när dom farit så kom Madde , Conny och Timmy. Blev nån öl och sedan in u duschen och fixa ordning sig. Vid 4 tiden bar det av hem till Conny och Maddde, blev nån öl där också och sen taxi in till stan för att möta upp resten av Björns Arbetskompisar med respektive. 

Var trevligt! Dock så fick jag så fruktansvärt ont i magen så jag var tvungen att 

fara och lägga mig , fick migrän liknande också :/

Tur att mamma bor så enormt nära.

Vaknade sen vid 12 tiden på natten och Björn hade inte hört av sig :/

Men då ringde han och sa att vi skulle börja fara hemåt , så jag gick ner mot stan för att möta upp honom och Timmy sen åkte vi hem! Oj så skönt det var att komma hem, blev lite nudlar då vi kom hem sen sängen direkt och båda somnade ganska omgående! :)


Vaknade ganska tidigt igår, skulle gå ut och ge hästarna hö och vatten för morgonen och ser då att Nonne är halt på höger bak :/

Står hela tiden och håller upp benet också ! Får lite smått panik. 

Hämtar grimskaftet och tar in INA och Sedan Nonne sm haltar fram. Ställer han i boxen och lyfter på hoven, svårt att förklara men en som man sätter fast bandhållarna på till hagen , rund ring med en skruv i hade fastnat i hovet, fick gå och hämta en tång och operera ut den, som tur var hade den inte kommit in i hoven så långt! Men kan ändå bli infektion , tvättade det ordentligt och han fick sig även ett desinfektionsbad för hoven. 

Torkade det rent och lindade benet (var lite varmt) Kollade tempen och han hade feber! Men ändå pigg och åt/drack.

Fick lite mer panik. Men la på honom ett täcke och så fick han stå inne några timmar, passade även på att kolla igenom Ina. :)

Sen då jag skulle ut och tvätta och göra fotbad igen så stod han på benet och haltade inte längre. 

Tog ut honom och gick en sväng och han gick ganska normalt. Beslöt mig allafall för att ta ut honom i hagen, men gjorde dock en liten mindre hagen åt honom där han får stå i lugn  och ro me tanke på att Ina brukar jaga iväg honom i bland från höet.

Sen då jag tog in honom för kvällen så gick han normalt men höll gärna upp det lite i stallgången. Blev tvättning och fotbad även då för att försöka slippa infektion osv. 

Och det sjuka är att jag vet inte var den rephållar saker har kommit ifrån, finns inte i ladgården där vi går uten dom ligger längst bort i ladgården och i hagen kan det inte finns i så fall ska den ha ramlar ner från en stolpe men då ska bandet ha hängt. Aja det är allafall gjort och hoppas på att han inte ska bli sämre. 


Jag och älsk var även på lagondola igår och käkade och hade det mysigt, hemma så blev det en filmdag med chips och dipp.



Idag så har jag inte hunnit med så mycket mer än att fixa Nonnes hov och fotbad, släppt ut dom i hagen. Blev att jag fixade höet i hönät idag! Såg ganska roligt ut då dom svingar och puttar på den!

Ina försökte dock bara vara och sno Nonnes hö! (som på filmen)

Varit ute med hundarna och städat ihop lite här inne, Ska senare dammsuga och se vampire diaries och senare när Älsk kommer hem så blir det att syster ska Rida Ina. Nonne får stå ett par dagar enbart så att han inte ska göra det värre eller "skita" ner såret/hålet. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda.  


Bilder. 


       

Får se om jag uppdaterar mer ikväll. Blir ev lite filmer osv. 


//A


_

Av Angelica Delltoft - 28 mars 2011 11:03

Hö tjuven! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards