Mitt Liv Min Vardag

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Tisdag.

Av Angelica Delltoft - 29 mars 2011 06:51

Kunde inte somna om när älsk och syrran hade åkt. Det blev att sätts sig här och göra klart filmen på Ina och Sandra och flytta över en film som jag tänkt lägga mig och se.

Så typiskt igår att det var varmt och skönt när vi tog in Ina och när vi kommer ut för att gå ner till ridplanen så har det börjat snöa och blåsa :/

Men blev bättre väder mot slutet. 

Nonnes sår/hål ser bara bra ut, ömmar ingenting och har inte feber längre. Är inte heller varm om benet längre. Lite varm om hoven men inte mycket alls. 

Får ändå vila denna vecka. Sen nästa vecka kommer hovis och hoppas allt försvunnit för Nonne då .

Ikväll blir det att rida Ina igen, ska även ta Nonne ut på en liten promma så han då får röra sig lite. Snart går det att rida ut i skogen också , inte så mycket snö runt vägarna så nu kanske man tar sig till stigen utan att fara ner 1 meter i snön. 


Sen igår så skickade jag och syster efter (något onödigt) ett läppstift från Style By Tyra som tydligen ska göra läpparna större! Haha kan vara kul att testa då det endast kostade 49 kr. Känns lite löjligt men ändå kul om det funkar! Såg lite bilder på dom som hade testat det och vilken skillnad det blev!


lite bilder från igår


       


Hade tänkt ta ut hundarna en sväng och börja släppa ut hästarna nu när jag lix är vaken. Men hästarna var ute länge igår och det är just nu -19 här hemma! 

Fattar inte hur det kan ändra så fort från att vara +3 till -19 :/

Dom får gått stå inne till den "vanliga" tiden kl 9.

Sommar TACK!


apropå sommar, det blev inget med Metallica för våran del detta år , blev för dyrt och för mycket fram och tillbaka. Kunde inte riktigt bestämma oss om vi skulle prioritera lösdriftsbygget och allt annat med huset eller fara på M. Men det blev att stanna hemma och fokusera på huset och bygget, så man får det klart! Men det ska bli kul ändå! Får planera in något annat kul att göra i sommar, ska inte enbart stanna hemma och bygga hade vi tänkt. 


Nej får uppdatera mera senare idag, ska lägga mig och se filmen som jag la över på usbt. 


//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 20:22

Har nu kommit fram till att jag kommer lämna bloggplatsen.    Kommer att fortsätta blogga på  http://angeeeelica.myshowroom.se/       Och det kommer till stor det enbart vara en hästblogg. Kommer slänga in några andra inlägg lite nu och...

Av Angelica Delltoft - 12 mars 2012 14:01

Igår sent på kvällen började det blåsa kraftigt här, rent storm ! Grenar som har gått av och ligger på backen.  Ångrar mig nu att jag inte mockade då jag höll på i stallet tidigare under kvällen, tänkte aldrig på att det skulle börja blåsa så här e...

Av Angelica Delltoft - 9 mars 2012 09:36

Kan bara inte sluta lyssna på Walk Off the earth -  Somebody that i used to know..    Är hemma frånn jobbet idag, med tanke på gårdagens lilla olycka.  Det känns bättre i benet men långt i från bra. :/    Idag ska jag inte göra så mycket, s...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 12:03


Har även hunnit med att klippa mig :) Blev så jävla less på mitt raka tråkiga hår.  Så klippte av 10 cm på längden och klippte lugg, bara för att det inte ska vara så tråkigt!      ...

Av Angelica Delltoft - 8 mars 2012 11:36


Fy fan min morgon var inte rolig!    Först blev jag väckt av några bibel tanter som ville parata om gud osv, Inte något som jag är intresserad ut av precis. Så dom drog vidare ganska snabbt!  Tur det annars brukar dom gärna vilja stå och prata ...

Ovido - Quiz & Flashcards